Hoe kan ik een Seiko op echtheid controleren?

Foto’s van de voorkant van het horloge, de wijzerplaat ed. , helpen meer dan wat je nu geplaatst hebt.

Is een echte.

Is het “goud” van de binnenkant van de sluiting er nu afgebladderd aan de zijkant, of is dat vuil ofzo?

Zeg nooit. Nooit.

Als er iemand handel inziet dan zullen ook de Seiko’s nagemaakt worden…

Nee is geen goud afgebladderd hoor!

Waar zie je het aan als hij echt is?

dit is de bon. Weten jullie ook hoeveel hij nu nog waard is? Niet meer te kopen in ieder geval in de winkel meer deze toch?

Ik ken het model en uurwerk (bepalend voor de wijzerplaatindeling). Dat horloge is dus origineel. Een vriend van me kreeg 'm bij zijn afstuderen dus ik heb (de stalen versie) vaker gezien.

Bij time only horloges is het gemakkelijker om na te maken dan bij een horloge met allerlei complicaties.

De waarde nu nog… kijk op ebay bij soortgelijke horloges en waar die voor gegaan zijn. Ik moet wel zeggen dat verguld stukken minder mooi is dan de stalen versie.

Is een echte.
Probeer ook even dmv aan de kroon te draaien gangreserve op te bouwen.
Het wijzertje links zal dan naar beneden zakken en als je door blijft draaien omhoog kruipen.

1 like

Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw op het forum (enkele dagen). Interessant en vermakelijk om ieders perspectieven en ervaringen te lezen. De drang om nieuwe horloges aan te schaffen ligt weer vrij hoog. Ben nu op een horloge gekomen. Ziet er goed en betrouwbaar uit. Misschien dat jullie er iets aan zien.


Ik hoor het graag van jullie!

Ik vind de foto’s wat vaag, maar het lijkt mij een echte skx. Er lijken wel wat krasjes op het glas te zitten. Ik zou liever de skx kopen die hier op het forum wordt aangeboden (blauwe sectie).

2 likes

In ieder geval heel erg bedankt voor het antwoorden. Ik krijg zometeen een scherpere video. Vanuit daar ga ik verder kijken.

Ik vind 250 euro teveel voor een SKX007 met gebruikssporen. Dat moet beter kunnen.

1 like

Glas zitten inderdaad 2 aanwezige krassen op, heb een scherpe foto ontvangen


Deze is zo goed als nieuw.

2 likes

Als de bezel en/of de chapterring niet goed is uitgelijnd heb je een echte te pakken.

8 likes

Ja had deze gezien inderdaad, ben eerlijk gezegd toch opzoek naar de jubilee band. Had hem wel gevonden (https://www.horlogebanden.com/seiko-jubilee-horlogeband-skx007k2/). Maar dan kom je uiteindelijk op 350 euro uit (inclusief horloge zelf). Komt dan naar mijn mening iets te hoog uit. Wel bedankt voor het meedenken

1 like

Gewoon iets lager bieden dan. :sweat_smile:

Ben bang dat dat bij dit horloge niet gaat lukken, aangegeven staat prijs is vast. Ga hem wel in de gaten houden. Die jubilee band kan ik voor bellen maar ben bang dat ik deze niet goedkoper ga krijgen😂