Hoe staat jouw Rolex kroon ?

Rolex staat bekend ( en terecht) als kwalitatief hoogstaand horloge welke tot in de kleinste details perfect afgewerkt is.
Aangezien ik zelf erg kan genieten van alle mooie details op mijn horloges, bekijk ik ze dan ook regelmatig en let op alle details.
De vorige week aangeschafte Sub is mijn derde Rolex, en het viel me op dat dit de eerste is waarbij het Rolex kroontje op de schroefkroon perfect recht naar boven staat. Uiteraard totaal niet van belang, maar toch een leuk detail.
Nu vraag ik me af of dit regel of uitzondering is. Hoe staat de kroon van jouw Rolex ?

4 likes

Verandert dit niet als je de wijzers gaat verzetten en is het nu dus gewoon toeval? Of heb ik het hier helemaal mis? :wink:
Ik heb zelf geen Rolex, maar met een gesigneerde kroon vind ik het persoonlijk altijd leuk om het logotje recht te hebben staan. Niet dat het opvalt, maar het is gewoon een leuk iets in mijn ogen :slight_smile:

Nee, ik heb hem al een paar keer los en weer vast geschroefd en steeds staat hij hetzelfde. Heeft volgens mij te maken met hoe de schroefkroon geplaatst is, maar er zijn hier vast experts die weten hoe het precies zit

Dan is het zeker een mooi stukje werk van Rolex :slight_smile:

Natuurlijk staat deze elke keer hetzelfde. Het is de schroefdraad die de positie bepaald. Zelfde wanneer je een pot jam dicht draait :slight_smile:

2 likes

Eindelijk een vergelijking die de Rolexkroon recht doetā€¦kroon en jampotdeksel :joy:

13 likes

Het heeft te maken met de tube waar de kroon op wordt geschroefd, daar waar het schroefdraad begint bepaalt de uiteindelijk eind positie. Bij sommig modellen schijnen ze dat uitlijnen standaard te doen en bij andere niet, ik weet alleen niet of dat nu standaard is bij moderne Rolex horloges. Ik heb net wel gelezen dat als je je Rolex laat servicen dat je dit als verzoek kunt meegeven en dat ze hem dan voor je uitlijnen.

Oud nieuwsā€¦

Bij mijn Rolexen zitten de kronen beiden op zn kopā€¦helaasā€¦

Bij mij staan ze zo scheef als een hoer.
Zo eens met een tangetje proberen of ik ze iets door kan draaien!

20 likes

Wel vervelend als de kroon naar beneden staat, dan prikken die punten zo in je pols :grimacing:

1 like

Bij mijn beide Rolexen (DJ en Sub) is het niet correct uitgelijndā€¦

1 like

zo iets als in je avatar?

(de wereld vergaat, och als het (Rolex) kroontje maar goed staatā€¦)

1 like

Ik geef er niet veel om moet ik eerlijk bekennenā€¦

:smile:

Bij alle (meestal oudere) Rolexen die ik heb gehad staat/stond het kroontje volkomen ā€˜randomā€™ - hangt inderdaad af van de positie van de tube. Of het op verzoek evt. ā€˜rechtā€™ kan worden gezet weet ik niet, ik heb dat nooit aan de horlogemaker gevraagd. Mij heeft het nooit geinteresseerd.

1 like

Schots&scheef.

Ik zou het wel waarderen als ze.het.hadden kunnen uitlijnen.

Heb een gs waar zowel kroon als.achterdekoel recht staan. Kan ik erg waarderen.

1 like

Ik heb het geprobeerd met het tangetjeā€¦

11 likes

Say what?!

Goed gelukt zo te zien. :open_mouth:

Elf.

geweldig!!