Hoe (vaak) maken jullie je Rolex schoon?

Hallo mede forumleden,

Dit is mijn eerste topic. Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben Niek en ben vorig jaar enorm geïnteresseerd geraakt in horloges. Niet persé Rolex, maar meer het hebben van zo’n waardevol en mooi stukje techniek dat je idealiter je hele leven bij je draagt. Mijn oog viel vervolgens op de Explorer 1, 214270 mkII. In oktober 2019 heb ik deze tegen list weten te bemachtigen bij schaap en citroen (na een lange campagne om hem op schiphol te vinden, 10x geweest, geen enkele keer geluk). Mijn dream watchcollection? De explorer 1 (wellicht ooit de nieuwe als ze hem in 36 uitbrengen…), de aquanaut traveltime en een calatrava.

Nu mijn vraag. Ik ben enorm fan van de gepolijste bezel, kast en het saffier glas. Echter, iedere kleine aanraking met mijn horloge zorgt voor een vlek. De crystal is letterlijk altijd vies. Dit is jammer, want ik wil hem niet dagelijks schoon maken, maar wel dagelijks in topstaat om mijn pols hebben.

Nu maak ik hem een keer per maand goed schoon met een zachte tandenborstel en lauw water met dreft. Hoe doen jullie dit? Iedere avond even een zacht doekje over de crystal? Ik wil hem niet bekrassen, dus ben voorzichtig.

Ik ben benieuwd!

2 likes

Dit :point_up_2:

Niet.

11 likes

Maak jij je horloge niet schoon :scream:

1 like

Het ding is waterdicht.
Gewoon om houden bij het douchen.

9 likes

Dit, af en toe mee de douche in.
Beetje zeep, wrijven of tandenborstel van de vrouw of kids ff misbruiken om te borstelen en onderwijl goed blijven spoelen.

Dit spoelen ook om zeep smaak en dus vragen over die tandenborstel te voorkomen

27 likes

Tijdens het douchen maak ik hem proper met een oude tandenborstel en wat douchegel of shampoo.

Elke dag doekje erover.

2 likes

Jasper heeft geen Rolex helaas :frowning:

3 likes

Niet. Gotta love some wristcheese. Gun mij ook wat te eten

1 like

Ik gebruik de babydoekjes van de jongste, lekker vochtig en dan kom ik makkelijk in alle hoekskes. En je ziet gelijk resultaat op die witte doekjes. Als man wil je toch resultaat van je werk :yum:

1 like

Ik kijk hem gewoon schoon.

2 likes

Oh ja, mijn niet-Rolexen donder ik gewoon in de vaatwasser :wink: dat zijn toch geen ‘echte’ horloges…

9 likes

Die van mij gaan dan gewoon met het beddengoed mee op 60 graden, prima hoor.

1 like

en als wat meer nodig is:

Praktisch niet!
Alleen als er vlekken of vegen op zitten.

‘Waar vuil zit komen geen krassen’ zei mijn opa altijd als ik zei dat hij zijn auto moest poetsen :wink:

Met een ‘service’ wordt hij toch grondig gereinigd :grin:

3 likes

Moët kan ook. Komop, we zijn wel rolex dragers he?!

7 likes

Al deze mensen die hun horloge niet schoonmaken :sob: :face_vomiting:

Ik maak hem nooit schoon, maar ik heb dan ook geen Rolex.

4 likes

:joy::joy::joy:

1 like