Horloge betaald en opeens annuleert verkoper

Duits recht is niet mijn ding :wink:

Ik had een melding gemaakt ook bij ebay…en tegen elke verwachting in werd hij nog verwijderd ook na een dag al…

1 like

kijk uit met deze uitspraak.
die van mij is (waarom eigenlijk) weggepoetst
:wink:

1 like

UIthuilen, verman je en door! Haha

Is je opmerking verwijderd?

Ik heb ook iets bijzonders mee gemaakt. Recentelijk bij Olfert mijn Heuer Monaco gekocht voor een erg scherpe prijs, mede dankzij een kortingscode die al een paar weken beschikbaar was op het horloge. Na bestelling en betaling het horloge ontvangen met de rekening in de doos, met bevestiging van betaling etc. Na mijn bestelling werkt de kortingscode ineens niet meer op de website en hebben ze een regeltje toegevoegd met “niet bij afgeprijsde artikelen”.

Een paar dagen later krijg ik opnieuw een rekening maar dan via de email, van dezelfde bestelling maar dan zonder de kortingscode. Kortom, of ik even bijna €400 wil bij betalen. Een paar dagen ná de levering dus! Heb ze een vriendelijke email terug gestuurd dat ik de rekening (met korting) al gehad heb bij de levering en er vanuit ga dat de “nieuwe” rekening een foutje is, en ze vriendelijk bedankt voor de snelle levering en het mooie horloge. Dat is nu meer dan een week geleden en niets meer op gehoord, maar hierdoor nog steeds beetje huiverig het horloge te dragen merk ik!

7 likes

Waarom? Is gewoon een done deal hoor. Niet druk om maken, want ze hebben geen poot om op te staan als eea is gegaan zoals je beschrijft.

3 likes

Die €400 mogen ze lekker verhalen op de beunhaas die hun webstore in elkaar heeft geflanst :joy:

Je hoeft je in dit geval echt geen zorgen te maken.

Ze dachten waarschijnlijk: niet geschoten, altijd mis. Ik durf er zelfs een lans voor te breken dat je de bijbetaling achteraf had kunnen terugvorderen als je het al wel had overgemaakt. Onverschuldigde betaling …

2 likes

Inderdaad, lijkt mij ook dat ze geen poot hebben om op te staan.
Op het moment van de overeenkomst, is de betaalde prijs door beide partijen geaccepteerd.
Dat er een kortingscode toe te passen was, waarvan ze achteraf hebben geconstateerd dat dat niet helemaal de bedoeling was, doet daar niets aan af.
Als jij als consument de aangeboden prijs als een gangbare prijs voor een dergelijk product kan ervaren (objectief beoordeeld), zijn ze als verkoper ook gewoon verplicht het artikel aan jou te verkopen.
Dus achteraf ineens met een nafacturatie komen, kunnen ze wel vergeten. Proberen kan altijd natuurlijk…

Voor jou: gefeliciteerd met de mooie deal!

2 likes

Ik heb ooit een keertje een horloge verkocht en heb later helaas de verkoop moeten annuleren. Het was een goedkoop horloge van een paar tientjes. De koper had het geld overgemaakt en terloops zei ik tegen mijn vrouw dat ik even naar het winkelcentrum ging om een pakketje te versturen. Zij: Wat voor pakketje. Ik: een horloge die ik toch nooit meer draag. Zij: welk horloge? Ik: Je weet wel, die Swatch die jij voor mij ooit een keer had gekocht. Zij: Dat was mijn eerste cadeau wat ik voor je heb gekocht toen we elkaar nog net kenden. Dat verkoop je toch niet? Ik: jawel, het ligt daar maar te liggen.
Op dat moment werd zij echt emotioneel en ze smeekte me bijna om het niet te verkopen.

Ik kon toen niets anders doen dan de koper te bellen en met een smoes de verkoop te annuleren. Geld teruggestort en mijn excuses aangeboden.

Ja mensen, dit is de andere kant van de medaille.

4 likes

Wijze les :joy:

1 like

Weinig anders dan een review geven aan de verkoper. Al het andere kost je meer dan het zal opleveren.
Daarbij als hij idd een hoger bod heeft geaccepteerd is het toch al weg.

Jammer maar niet te lang bij stil staan

1 like

Ik ga er ook van uit dat ik er niets meer over hoor, maar blijft een vervelende situatie. Ze hebben na het ontvangen van mijn overboeking per bank (want dan kreeg ik nog eens 2% extra korting tov CC en PayPal) het horloge opgestuurd met rekening waarop in het Duits staat “nog te betalen bedrag: €0,00” dus wat dat betreft denk ik dat het echt hun eigen fout is, dat hadden ze nog kunnen controleren en terugstorten vóór levering maar om dat ná de levering nog te proberen is wel een bijzondere actie. Er heeft iemand daar daadwerkelijk het horloge en de rekening in een doos gedaan en verzonden dus dan hadden ze er op dat moment nog eens naar moeten kijken. Het is ook niet dat het een belachelijk lage prijs is, wel echt laag maar voor een paar tientjes meer had ik het horloge ook ergens anders gehad. Op de nieuwe rekening staat ook nog zoiets als “Tot de volledige betaling is ontvangen is het horloge nog steeds ons eigendom”.

2 likes

Even de grens over en aangifte doen.

De Duitse politoe doet hier wel degelijk iets mee, in tegenstelling tot de lamzakken in ons land.

een kennis van me had ook een ebay een akkefietje waarbij 2 T1 spiegels niet werden geleverd
de verkoper, is getraceerd en kon het gaan uitleggen voor de rechtbank daar.
hij werd ook door de duitste politie doorlopend op de hoogte gehouden van het verloop

oh en een rechtszaak aanspannen in DL kost niets.
ook dit in tegenstelling tot hier waar je eerst moet betalen

1 like

Jeetje, moet je maar zin in hebben. Ik zou bijna medelijden hebben met iemand die jou hetzelfde aandoet :sweat_smile:

Lekker laten gaan en door naar de volgende, het zijn maar horloges hoor :wink:

4 likes

Inderdaad. Het geld is gewoon teruggeboekt, dus om daar nou aangifte van te gaan doen… Ik denk dat de politie ook in Duitsland wel wat beters te doen heeft. Het rechterlijke systeem met zo iets overbelasten, is wat mij betreft immoreel.

1 like

Ja daar spelen ze dan ook op in.
De burger is zo moedeloos dat ze er maar vanuit gaan dat ze toch geen aangifte doen.

1 like

Nou dat is ook niet echt betrokken, tactvol en romantisch :stuck_out_tongue:
Jij bent vast heel praktisch ingesteld :wink:

3 likes

Gewoon onmoven😆

Vervelend maar netjes geld terug en klaar.

Al die moeite doen qua aangifte. Snap dat sowieso niet qua tijdsverspilling.

Er zijn zelfs mensen die bezwaar maken tegen verkeersboetes die ze terecht hebben gehad. Daar heb ik echt medelijden mee: flapdrollen.

1 like

Overigens is er wat mij betreft een wereld van verschil tussen nieuwe horloges t.o.v.vintage die je niet snel vindt en waarvan je een checklist met 100 zaken moet nalopen om er zeker van te zijn dat het klopt. Als je dan vervolgens helemaal blij bent dat je een uniek horloge hebt gevonden is het toch extra zuur omdat de kans dat je eenzelfde vindt meestal kleiner is…

2 likes