Horloge gezocht!

Wellicht dat de populaire Citizen Tsuyosa een idee is?

Wat het ook wordt, gefeliciteerd met de kleine man! Daar kan geen horloge tegenop.
Kinderen, je krijgt er zoveel voor terug (zeggen ze). Dat kun je van de meeste horloges niet zeggen :joy:

Koesteren deze mooie momenten.

1 like

Gefeliciteerd.

Waarom niet een vintage horloge uit jouw geboortejaar. Dat maakt het voor jou speciaal en straks voor hem ook.

Vraagt net even wat meer aandacht, maar dat hoort bij dingen waar je zuinig op bent.

Gefeliciteerd @ColluciEra!

^ Dit was ook het eerste wat bij me op kwam, over tijdloosheid gesproken.

Verder helemaal eens met Seiko / Tissot.

Tips:

1 like

Spinnaker Dumas via timeshop, is nu in aanbieding met super milanese band. Staat geweldig met een robuuste NH35

De Tissot Perpetual Calendar natuurlijk :wink:. Die staat dan nog steeds op de juiste tijd als je zoon over 18 jaar jarig is (mits je steeds op tijd de batterij verwisselt, want het is een quartz).

De mijne kocht ik een jaar geleden voor € 395,-, maar bij de juwelier is er vast wel iets te onderhandelen. Doorsnede 42 mm, dus ‘aan de grotere kant’.

Dit is de mijne:

Tissot Swissmatic zou ik niet doen. Ik heb er een tijdje geleden één gekocht om eens te kijken hoe dat nieuwe caliber zicht gedraagt, maar ben er niet uitgesproken blij mee. Loopt behoorlijk op tijd in één positie, maar gaat alle kanten op in andere posities.

Tissot gebruikt tegenwoordig ook mindewaardige calibers met plstic tandwielen. Neen Tissot heeft bij mij volledig afgedaan. Kijk eens bij Certina, of bij Steinhart.

Orient:

Tissot:

Bulova: