Horloge.pagina.nl Limited Edition 2006

Ik weet dat het nog geen 2006 is, maar deze discussie kan niet vroeg genoeg gestart worden als je het mij vraagt! Daarom bij deze: Kom met merken voor de Limited Edition 2006. Denk hierbij overigens wel na over de vereisten voor het horloge (prijs, historie en aanpassingen zijn de belangrijkste).

Ik meen me ergens te herinneren dat Jörgen al contacten had voor de 2006 omdat deze in 2005 nog niet gerealiseerd kon worden. Als dit nog steeds geldt Jörgen, PB me even zodat ik of Henrik dit topic kunnen verwijderen tot op heden (mits dat gewenst zou mogen zijn).

Groet,

Geert T.

Ik wil best wel meedoen dit jaar, mits het horloge me aanspreekt, daarom stel ik voor volgend jaar 2 merken voor;

Frederique Constant (was voor dit jaar ook al over gesproken geloof ik)
http://www.frederique-constant.com/fc/index.html

Auguste Reymond (mooie horloge’s en ik geloof niet eens zo heel duur)

Ik heb een voorstel:

STOWA

Je bent er inderdaad heel vroeg bij Geert. Helemaal gelijk!

Ik opteer voor een duiker.

De Orsa:

of de Certina DS3

Gr. Patrick

Dit vind ik de mooiste “August Reymond” Jaap-Wim.

De Mega Boogie:

gr. Patrick

Stowa is een goed idee!
Waar zit je dan aan te denken? Antea, Airman?

Ik ga met pattrick O. mee! Vind het allebei mooie horloges.

Is het trouwes geen leuk idee om een vaste post te maken met daar op ge-photo-shopte horloges?

Dan kan iedereen die een beetje handig is met zijn computer een droomhorloge in elkaar knutselen, en wie weet zit daar dan wel zo’n pareltje tussen dat dat de nieuwe limited word.

Voor de 2004 editie van het horloge is Glycine overwogen. Misschien dat we die weer mee kunnen nemen in de lijst, ik was namelijk nogal gecharmeerd van hetgeen dat was voorgesteld. Ik wil me best inzetten voor de Limited Edition van 2006.

Die Orsa van Patrick spreekt me zeer aan! Hoeveel kost zo’n horloge nieuw?

Wat betreft Stowa bedoelde ik deze:

Een airman dus, mooi ding!
Die orsa is ook leuk

Mooie Stowa!
En de eerder voorgestelde Glycine (natuurlijk de Ruud/Leen versie :slight_smile: )

Hoe ziet die Glycine eruit dan?

Ik heb het ontwerp nog op mijn computer thuis, het zou in principe ook via de zoekfunctie van dit forum terug te vinden moeten zijn. Heb ik nu geen tijd voor.

Geen idee wat ze mogen kosten vandaag, maar weer eens wat anders:

http://www.martin-braun.com/html/bigdate_w_rg.html

Wie weet welke modellen al eerder zijn geweest voor de Lim editions?

Tony Schreef:

Geen idee wat ze mogen kosten vandaag, maar weer
eens wat anders:

www.martin-braun.com

Wie weet welke modellen al eerder zijn geweest
voor de Lim editions?

Tony

Van geld dat we niet hebben, kopen we dingen die
we niet nodig hebben, om indruk te maken op mensen
die we niet mogen.

Martin Braun kun je vergeten wat betreft de prijs. Voor de eerdere limiteds moet je even mijn laatste aanwinst bekijken, daar staan ze namelijk alle drie op de foto.

Die Stowa spreekt mij ook wel aan!

Oke, misschien makkelijker als de foto in het 1e bericht staat. Ik denk dat meer mensen dit wel willen weten.

Mooie verzameling trouwens, kan mij herinneren dat ik dit gezien heb op de meeting.

pleeeaasschh???

oKE… NIEUWE POGING

ORIS - POINTER DATE
CA. 630 EURO

Voorkeur zwarte wijzerplaat, en zwarte lerenband.

Horlogekast in staal met een verschroefde zichtbodem.
Safierglas.
Zwarte wijzerplaat met aan de buitenste rand een scala met de dagen van de week ( in het engels). Door de wijzer met het rode uiteinde word de betreffende dag aangegeven.
Klein datumvenster bij 3 uur.
Seconden teller bij 9 uur.
Lichtgevende wijzers en arabische cijfers.
Waterdicht tot 30 meter.
Zwart lederband met gesp.

http://www.oris.ch/english/index.html

Denk dat dat wat te duur word betreft de eerdere regels die golden.
Mischien een idee om hier toch een poll over te maken of de limited qua prijs wat omhoog moet? Omdat er toch meer keus is dan.
Mischien kunnen er ook gewoon goedkopere voorstellen komen en duurdere waar je uit kunt kiezen en dan kijken waar de meeste belangstelling voor is?

Welk model van Stowa is dit? grootte en specs?

De Orsa Sea Angler moet volgens mij heel makkelijk te realiseren zijn, aangezien de maker Martin Berger bezig is om zijn model-lijn uit te breiden met verschillende kleuren. Misschien zouden we met genoeg animo zelfs een exclusieve kleur kunnen bedingen! (alhoewel ik geen mooiere kleur op die Orsa zou kunnen bedenken dan oranje.)

Ik denk alleen dat je niet zoals bij de limited 2005 redelijk laat in het jaar de bestelling moet doen omdat ik op verschillende sites heb gelezen dat de productie redelijk laag ligt.

Eigenlijk zouden we horloges(merk&model) moeten aandragen tot een bepaalde datum en daarna door een slimmerik een poll laten maken.