Negatieve ervaring met Horlogeband.nu (incl reactie)

Horlogeband.nu [ horlogeoutlet.nu is hetzelfde bedrijf ]

Dit blijkt dus een zeer onbetrouwbare (lees: oplichter) website/handelaar te zijn.
Enige tijd geleden kocht ik hier online een band die volgens de site op voorraad was, €110 betaald en de volgende dag een bevestiging in huis.

MAAR… Omdat ik na een paar dagen nog niets in huis had (en ze dezelfde dag vanuit Nederland verzenden) heb ik toch even gevraagd of de band al verzonden was. Je raad het al: deze was toch niet op voorraad en de levering zou 5 weken op zich laten wachten. Derhalve kon ik de order wel annuleren en ze storten dan het geld retour (werd gezegd).

OK; order geannuleerd, maar… geen geld retour. Dus maar weer aan de bel trekken. Wat bleek; ze konden niet retourneren omdat ik met CreditCard had betaald (??). Mmmm, toen begon ik me dus zorgen te maken. Maar, OK, ze wilden ook wel op mijn gewone rekening retour storten. Dus; rekeningnummer opgegeven en wachten maar weer.

Dat was dus het laatste wat ik van hen heb vernomen.
Bellen heeft geen zin; alleen antwoordapparaat.
Op mail ook geen reactie meer… En ff googelen levert al snel de informatie op waar je NIET op zit te wachten.

Dus; omdat ik met CreditCard had betaald (en dat doe ik niet voor niets); via de CreditCard maatschappij m’n geld teruggevorderd. Nu even afwachten hoe dat verloopt.

Kortom;
Horlogeband.nu: oplichters.

Mogelijk dat ze ook onder andere namen actief zijn, dit zijn ze:
Adresgegevens

Horlogeband.nu

Zwaagdijk 286
1682NS Zwaagdijk-Oost

Postbus 30
1689ZG Zwaag

Bedrijfsgegevens
Horlogeband.nu is ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel van Noord-West Nederland:
KVK-nummer: 60041463
BTW-nummer: NL210602004B01

20 likes

Beste Jakko,

Zojuist zien we uw klacht hier horlogeforum.nl

Allereerst willen wij ons even voorstellen.
Wij zijn Horlogeband.nu en wij verkopen al vele jaren online aan vele duizenden klanten die vrijwel altijd tevreden zijn.
Echter, in de afgelopen maanden hebben we wat problemen ondervonden waardoor niet alle orders altijd goed verlopen zijn.
Dit is uiteraard hier en daar terug te lezen op het internet.

U had uw order betaald via de creditcard, welke inderdaad aangesloten zit aan onze IBAN rekening.
Onze business-creditcard is reeds veranderd, waardoor we bepaalde betalingen niet (waaronder uw order) niet direct konden storneren.
Echter, de terugbetaling is later dus middels een IBAN-overboeking gedaan.

Wij zijn zeker geen oplichters maar hebben dus alleen in de afgelopen maanden enkele problemen (teveel) gehad, wegens omstandigheden.
Hierdoor waren we ook niet altijd telefonisch bereikbaar.

Wij willen onze excuses aanbieden gezien uw ervaring, maar ons oplichters noemen gaat veel te ver.

Indien producten niet (tijdig) geleverd kunnen worden en klanten willen hun geld terug, dan krijgen ze dit binnen uiterlijk 7 dagen terugbetaald.
Deze incident maakt ons hierdoor zeker geen oplichters.

Met vriendelijke groet,
Horlogeband.nu

Wel, wat zal ik er van zeggen; inderdaad heb ik mijn geld terug gekregen. ECHTER; na 4 weken én slechts NA tussenkomst van de CreditCard maatschappij.

Horlogeband.nu kan dan zeggen dat ze “wat problemen ondervonden waardoor niet alle orders altijd goed verlopen zijn” en “binnen uiterlijk 7 dagen terugbetaald”; dat is wel een heel rooskleurige weergave van zaken. Zo is het niet gegaan. Nergens op reageren, niet op e-mail en niet op telefoon EN niet uit eigener beweging terug betalen; Ik blijf bij mijn waarschuwing voor Horlogeband.nu.

Ter ondersteuning van mijn verhaal, ik ben vast niet de enige die er zo over denkt [kijk in de lijst bij 14 april 2017]:
Ingetrokken Webwinkelkeur
Uiteraard had ik dit zelf vooraf moeten nagaan (…)

En daar wil ik het bij laten.
Jakko

14 likes

Beste Jakko,

Het geld hebben we teruggestort op het door u opgegeven IBAN-rekeningnummer op 14 november 2017.
Dit was 7 werkdagen te laat en de reden daarvan hebben we reeds genoemd.

De creditering is dus zonder tussenkomst v.d. creditcardmaatschappij al gedaan.
Dit zou dan betekenen dat u een dubbele creditering heeft ontvangen, wat natuurlijk ook niet de bedoeling is.

Deze dubbele creditering betekent dus een administratieve fout en zal dus opgelost moeten worden.

Met vriendelijke groet,
Horlogeband.nu

Nu krijg ik zojuist ook nog een mail van ze met de vraag of ik het gecrediteerde bedrag weer terug wil storten. Omdat ik bij de creditcard maatschappij een vordering had neergelegd (…) En dan zou ik mn geld dus dubbel terug gekregen hebben. :thinking:

Dus; uit fatsoen maar even gebeld om uit te leggen hoe zoiets gaat en dat ik niet 2x mn geld heb teruggekregen. Maar uiteraard nemen ze de telefoon niet op. Dus maar een mail gestuurd met de mededeling dat ze me kunnen bellen voor een antwoord. Wie weet; misschien doen ze dat.

Amateurs …

8 likes

Voor de volledigheid zal ik toch nog even melden; hij belde net terug.(ja ja :drooling_face:) Hij had wel fouten gemaakt, dat gaf hij dan wel toe. En ik hoefde ook niks meer terug te storten :joy:. En hij wilde het niet allemaal goed praten, maar… om vervolgens met allerlei oorzaken te komen waar het aan lag; administratie-afdeling, meerdere websites, verhuizing etc. etc.

Meningen verwijderd, topicstarter en “beklaagde” laten staan.