Horlogebox

Wellicht een euvel wat velen kennen: de zoektocht naar een horlogebox die je collectie eer aan doet. Immers, je zet een knappe auto ook niet in een golfplaten hutje.

Nu bestaat mijn collectie uit 4 exemplaren, en ik ben daar hartstikke tevreden mee (met het aantal, wellicht kunnen de horloges zelf nog wisselen, klinkt bekent ;-)? ).

Dus ik ben op zoek naar een mooie box waar er 4 in passen. De boxen van Rainer vind ik erg mooi. Toen ik mijn einzeiger kreeg zat die in een box met dezelfde binnenbekleding, en dat zag er erg mooi uit. Rainer heeft geen box voor 4 (zover ik heb kunnen vinden), een alternatief is de 3 in de box 1 om de pols. Een grotere box heb ik ook overwogen, maar eigenlijk heb ik alle ‘typen’ horloges zie ik wil en zie ik geen noodzaak om er meer aan te schaffen.

Ik heb ook een box van TW steel gezien (een CEO-box) waar 4 horloges in kunnen. Vind het een mooie box, maar ik heb geen TW steel en het staat er nogal groot op.
TW steel box

Weten jullie nog mooie alternatieven? Ik heb bij Bol.com en eBay gekeken, waar zijn ze nog meer te vinden?

Alvast dank voor jullie hulp!

Ik heb geen invicta maar wel deze geniale koffer voor de horloges.

Mik hem zo hop de kluis in en bij een wissel trek ik hem er ff uit.

Vind goed veilig en stevig opgeborgen belangrijker dan mooi.
Al mik ik de koffer uit het zolderraam . De horloges merken er niks van…

3 likes

Ik heb zelf de “La Royal Lungo” . Ga naar houten horlogedozen op de volgende website:
Horlogedozen
Ik ben er erg tevreden mee. Mooi afgewerkt.
Gr.Wander

3 likes

Het eerste waar ik aan dacht toen je zei 4 piece collectie. Een Rainer doos voor drie stuks is toch perfect dan :ok_hand:

:laughing:

Gewoon de Rainer 6 doen dus :+1:t2:

1 like

Gaaf zo’n koffer.

1 like

Dank voor deze link, mooie dozen voor schappelijke prijzen.

1 like

Doos voor 5 kopen, één kussentje wegleggen en bandjes bewaren in de lege ruimte?

Volgens mij ook nog een Nederlands merk. Kwaliteit is iig goed.

1 like

Dank voor de reacties!

La Royale kende ik nog niet. Hebben mooie dozen. Helaas wel veel met doorzichtige deksels, dat vind ik weer minder mooi. Maar de moeite waard om er eens naar bekijken. Dank voor d tip!

met een grotere box kopen, ik heb het overwogen, maar ik voel me comfortabel bij 4 horloges (een chrono, een dress-achtige, een toolwatch (nu een diver) en mijn houten zomerhorloge (heerlijk licht om de pols!!).
Een box voor 5 met een opbergvakje is ook een optie.

Die Invictakoffer ziet er lekker ‘tough’ uit, maar zal nogal detoneren op mijn nachtkastje :slight_smile:

1 like

Links: Ferocase Poseidon

Rechts: Songmics

2 likes

Ik heb ooit een oude Rolex doos op de kop getikt. Een stuk mooier dan die Chinese, gefineerde spaanplaat dozen op Amazon.

9 likes

Origineel Rolex?

Geen idee, ik kan er niets over vinden, maar het is zeer goede kwaliteit. Zo maken ze ze niet meer.

Wauw, cool!

Neig nog steeds naar een Rainer box voor 3. Maar als ik bedenk wat voor moois ik in een box voor 6 kwijt kan…

Uiteindelijk is het een 3 piece Rainer geworden, voor een schappelijke prijs van een HF-lid overgenomen. Blij mee!

2 likes

Iemand toevallig ervaring met deze box van Davidts?

image

(Of wellicht ervaring met een andere box met schuin deksel?)