Horloges uit "Middle Kingdom"

Het formaat van de 45mm is inderdaad niet voor iedereen en eerlijk gezegd had ik hem ook liever in 42 gehad. Maar… Vind ontzettend jammer dat de 42 de schroeven in de bezel heeft. Maakt het iets meer ‘kopie’ dan hommage.

4 likes

Is hier iemand met een Cadisen datejust hommage? Ik vraag me af wat de lug to lug is.

Er is op YouTube een kerel die de verschillende DateJusts op AliExpress uitgebreid vergelijkt… kan zo snel het filmpje niet vinden maar ik ga nog ff zoeken voor je

Edit: volgens mij is het deze https://youtu.be/3nnT_q-rJIM

1 like

Op het oude kanaal van I Like Watches stonden er verschillende filmpjes, maar die zijn helaas verdwenen toen het verwijderd werd. Bedankt voor deze link!

In mijn zoektocht kwam ik trouwens deze nieuwe versie van de royal oak tegen:

1 like

Jody is bij jullie waarschijnlijk wel bekend. Dit filmpje vind ik toch wel het bewijs dat de Chinezen zelf ook wat kunnen bedenken. Zitten leuke exemplaren tussen:

5 likes

Gaat hier nog iemand iets leuk kopen bij de sale? Ik ga het op wat bandjes houden ook al zijn daar geen spectaculaire aanbiedingen.

De WUS ST-5

7 likes

Ik kon deze niet laten liggen:

15 likes

6 likes

De stalen band was echt een draak. Veel te lang voor een 17cm pols. En de schakels sloten slecht aan op elkaar. Heb hem er dus af gesloopt en er een rubber exemplaar voor in de plaats gemonteerd. Nu is ie goed.

5 likes

Zo’n leuk project!

Je hoort of ziet er niks meer over/van. Gisae had er eentje die hij aan de straatstenen niet kwijt leek te raken. Weet overigens niet of dat inmiddels wel gelukt is.

Ik vind de achterkant mooier dan de voorkant :grimacing:

Mijn ex is dat! Hele gave dresswatch met een prachtig uurwerk en een goed verhaal!

Heb nu al een paar maanden een replica om de pols om even te ervaren hoe dat is alvorens het “eggie” te kopen. Dat beviel wel, dus blijft het origineel in de kluis tot de “hommage” de geest geeft. Dat doet het ding echter niet :scream: Ik werk er mee in de tuin, de dakbedekking, en nog zo het e.e.a.
Blijft een afwijking van een paar seconden per dag hebben.

p.s. en niemand spreekt mij aan op dit horloge :scream:

2 likes

Oei :roll_eyes:

1 like

Ik bedoel een Hommage :innocent:, en hij die zonder zonden is werpe de eerste steen

Blijft gewoon een leuk ding dit

10 likes

Ik heb er hier ook één, een blauwe. Moet hem enkel post Covid eens opsturen voor een service, na al die jaren gaat opwinden en tijd verzetten best stroef dus een service dient zich aan denk ik…


Net deze ontvangen uit de sale periode van Ali. Net iets anders dan op de plaatjes, dial en bezel zijn andere tint blauw en de wijzers en de markers zijn een andere tint wit. T.o.v. wat ik gewend ben valt deze iets tegen.

8 likes

Jammer. Van Pagani zou je toch wat meer mogen verwachten. Van de Chinezen heeft deze toch een redelijke naam dacht ik.