Horloges uit Zwitserland kopen

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een Omega speedmaster uit Zwitserland te halen. Kan iemand mij vertellen of de prijzen daar veel lager liggen en bij welke winkels ik het best terecht kan daar?

Kortom: Zijn er mensen die ervaring hebben met horloges uit Zwitserland halen.

Alvast bedankt voor de reactie

Hoort niet bij de EU dus invoerrechten betalen.

Halen is ok. Dan kun je 'm altijd wegstoppen als je de grens overgaat…

Laten sturen zou ik niet doen. Zoals Peter zegt, moet je dan BWT betalen…

Informeer eens bij Marley Sayin (Time4Sale). Zwitsers bedrijf, voorzover ik weet woont ze in Limburg.
Wordt vaker geadviseerd ivm gunstige prijzen.

groet,
Peebee

Heb gisteren toevallig met een boutique in Geneve gebeld om te informeren: BTW schijnt 7,6% te zijn in Zwitserland (de bofferds…), dus als je 'm exporteert hoef je die niet te betalen.
Inderdaad - als je 'm IMPORTEERT in NL zou je hier weer moeten betalen, waardoor je netto hoger uitkomt dan de vraagprijs in CHF…

Er zijn natuurlijk alternatieven, maar dat riekt naar smokkel, en dat zouden we natuurlijk noooooit doen.
Overigens: met een EU van 1.38 us$ zijn de prijzen in de VS zeer waarschijnlijk lager… Veel juweliers versturen wereldwijd (met het bekende risico overigens…)
Beste scenario daar: laten versturen door de juwelier naar een “out-of-state” adres in de VS, zodat je ook in de VS geen sales tax hoeft te betalen (ongeveer 6-7%. Prijzen op de websites zijn altijd excl sales tax) en vervolgens ophalen - als je een keer in de buurt bent - of mee laten nemen door iemand.

Groet
Mark

OK bedankt, na mailwisseling met de Omega store in Zwitserland ben ik erachter gekomen dat het erg weinig scheelt is prijs. Iniedergeval niet genoeg om er even naar toe te rijden.

Bedankt voor jullie posts, en ik kijk hier in op internet en in NL wel verder naar mij speedmaster!

Maarten