Horology House op Insta gaat nat 😱

Voor wie het op Insta gemist heeft: ik volg daar een Australische handelaar die regelmatig mooie foto’s post van zijn horlogehandel. Vandaag postte hij een uitvoerig bericht over een uitglijer die hij maakte door een fake Cosmograph te verkopen als echt.

Helaas voor hem werd het ontdekt en is er een uitvoerige thread op Rolexforums over gestart:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=722353
Ik vind de kwaliteit van die fake toch wel beangstigend goed, een loupe is toch wel bijna voorwaarde geworden om de fake van een echte te onderscheiden.
Wat het er allemaal niet beter op maakt voor hem zijn zn YouTube films waarin hij oa een fake en een echte Sub bespreekt.

10 likes

En daar gaan we weer :unamused:

Hoezo? Is dit een onderwerp dat al uitgekauwd is?

1 like

En ook al weer verwijderd door een admin, zal hiermee ook wel gaan gebeuren. Bespreken van namaak is tegen de forum regels, je zou toch denken dat forumleden die al even meelopen dat zouden weten.

1 like

Dat laatste klopt idd, ik verwijder de link naar YouTube. Maar het topic over dit issue op Rolexforums lijkt me correct en ik zie niet wat daar het probleem is.

3 likes

Aangezien dit forum geen democratie is gaat het er niet om wat jij of ik als wel of geen probleem zien.

Voor het gebruik van het woord insta zou je overigens best wel een poosje op het strafbankje mogen plaatsnemen maar dat is meer een persoonlijke frustratie :astonished:

3 likes

Laat ik het dan anders stellen: ik zie niet waar de forumregels overtreden worden bij dit topic. En Insta of IG of Instagram, daar maak ik me niet druk om :sunglasses:

3 likes

Maar snap het nog niet goed. Was hij zich er al die tijd bewust van of is hij ook gewoon genaaid door een leverancier?

Ik heb het idee dat hij zich er bewust van was.

Waar baseer je dat idee op?

2 likes

Hij schrijft zelf op zijn pagina dat hij loog… het is mij overigens opgevallen dat hij alle reacties uit heeft gezet.

Topics over fakes zijn niet toegestaan. Daarom is een ander topic over hetzelfde onderwerp verwijderd.

1 like

Waar staat dat hij loog?

:v:

3 likes

Dit is geen topic over fakes. Maar een topic over een gerenommeerd horloge expert, die door velen van ons op verschillende kanalen gevolgd wordt, die betrapt is op het bewust verkopen van een fake Daytona. Nieuwswaardig topic dus, bedankt @malus65

28 likes

Ik geef aan waarom het andere topic verwijderd is. Niets meer of minder. Ik zeg niets over dit topic.

In zijn post hierover.

1 like

Toch wel. Maar da’s off topic.

Hier gaat het over. Je kan je toch niet voorstellen dat deze dude horologisch-sociale zelfmoord wil plegen. Zou hij er zelf ook ingestonken zijn? (Overigens wel een oepsie als zijnde ‘expert’)

1 like

Als je alle correspondentie leest op TRF denk ik dat het kalf reeds verdronken is, en ‘hij’ een groot probleem heeft.

2 likes

En waar kan ik dat nalezen? Ben wel benieuwd.

Vind het wel een interessant artikel.
Niet zo zeuren gelijk allemaal…

Ga het nu doorspitten @malus65 :+1:

11 likes