Hublot service kosten

Hi iedereen,

Ik ben me de laatste tijd lichtelijk aan het oriënteren voor m’n volgende horloge.
Nu had ik niet verwacht dat mijn oog op Hublot zou vallen, maar hoe meer ik ernaar kijk, hoe meer het begint te kriebelen.
Alleen wat ik graag wil weten, is hoeveel een gemiddelde service beurt kost voor bijvoorbeeld een Classic Fusion of Big Bang. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?
Zowel via dit forum als via Google kan ik er niks over vinden.

Voor bijvoorbeeld AP lees ik op dit forum bedragen van €1500 tot wel €3500 en dat vind ik toch echt te gek (eigenlijk ook de reden dat ik daar vanaf gestapt ben). Zeker met meerdere horloges die allemaal eens in de 5-7 jaar een beurtje nodig hebben. Of ben ik de enige die dit in zijn overweging meeneemt?

Alvast bedankt.

1 like

Dat soort “premium” merken rekenen ook een “premium” prijs voor onderhoud. Met name met een in-house uurwerk (wat in dat segment bijna altijd zo is) zit je met de gebakken peren bij AP, Hublot, Patek Philippe, Richard Mille, Vacheron Constantin etc. Denk eraan dat een horloge uit het hoogste segment meestal ook het duurste is in onderhoud. Tenzij je een quartz versie koopt van bijvoorbeeld een Royal Oak.

Een Hublot aanschaffen is financieel sowieso een total loss, omdat die horloges enorm afschrijven en vaak obscure uurwerken hebben, waardoor ze in onderhoud erg prijzig kunnen zijn. Als het je niet uitmaakt wat het kost en je gewoon wilt kopen wat je mooi vindt, dan zeg ik go right ahead, maar zo te lezen zit je wel degelijk met de financiën in je maag.

7 likes

Bedankt voor je reactie. Lastig, lastig. Afschrijving vind ik niet heel belangrijk omdat ik niet van plan ben mijn horloges ooit te verkopen. (Tenzij het ooit financieel heel slecht zal gaan maar laten we hopen van niet.)
Daarom vind ik het juist belangrijk dat het onderhoud niet al te prijzig is, aangezien dat toch steeds terug zal blijven komen.

Ik ga maar weer verder oriënteren. Het blijft een lastige keuze.

3 likes

Zat in een big bang of classic fusion niet een gewone ETA? Zoja zal de servicekost heel goed meevallen denk ik…

3 likes

Onderhoud aan je Hublot hoeft je niet de hoofdprijs te kosten, werken in de chrono’s met ETA uurwerken die elke goed horlogemaker kan onderhouden

2 likes

Maar pas op voor IWC onderhoud :sunglasses:

Want?

Deze Hublot service was niet al te duur :wink:

5 likes

Thanks.

Thanks, dat wist ik niet.
Gebruikt Rolex niet ook ETA uurwerken? Of zeg ik nu iets stoms?
Dan zal het inderdaad wel meevallen.

(Technisch gezien ben ik geen enorme horlogekenner)

Ja

7 likes

Ja. Niet dus.

1 like

Laat @RLC Het niet horen, :joy::joy:

4 likes

Het verhaal gaat dat lange & sohne de lange 1 in staal had uitgevoerd als vervanging bij onderhoud, maar dat juist die lange 1 in staa nu zeef exclusief is. Op het nieuwe sport model maakten ze niks in staal eerst.

Even een Hublot dealer voor het goede antwoord? Die doen de service, dus aan hun prijs zit je vast :wink:

1 like

Nice!

3 likes

Hahaha, ik hoopte nog met een kleine disclaimer weg te kunnen komen.
Reden dat ik me dat afvroeg is omdat onderhoud daar altijd max. een paar honderd euro kost, maar goed daar kunnen nog tig redenen voor zijn. :slight_smile:

Ik ga binnenkort wel even bij S&C langs.

Bedankt in ieder geval!

Was toch zo dat een aantal van deze leen-horloges niet meer terug kwamen??? Meen dat ergens gehoord te hebben…

Nooit, nooit, maar dan ook nooit meer maak ik de fout om een Hublot BigBang te kopen.
8 jaar geleden nieuw gekocht, handelaar.
2 jaar geleden besloten om een nieuwe band te kopen en een service beurt te geven. Binnengewandeld bij Gassan, is goed meneer. 8wk later: ja meneer, 3k aub. Ok.
2 mnd geleden: seconde wijzer flikkert er af. Ik naar Gassan: “Ja, ding is net geserviced. Kan toch niet?” Antwoord van Gassan “Doet unaan extreme sporten?”
Ik :”Ja, frietness is mijn ding”
Anyway: Weer 8wk weg. Deze keer €2200
Dus €5k + aan service en onderhoud in 2jr tijd

De keus is elke keer: zet ik dat ding uit mijn hoofd of betaal ik wat het is en heb er weer plezier van?

Het blijft bij deze Hublot.

4 likes

:flushed::flushed::flushed: omg. Dit is niet te geloven en totaal onacceptabel als je het mij vraagt.

Stoere horloges, stoere rekeningen :grinning:

2 likes