Hulp bij Rolex zoektocht

Voor een vriend van mij (klinkt gelijk al als een slecht verhaal) die nogal digibeet is, ben ik op zoek naar een Rolex Submariner, GMT of Yachtmaster. Welke uitvoering Batman, Pepsi bezel of wat dan ook doet er niet echt heel veel toe, als maar een recente uitvoering is (max. 10 jaar) in goede staat.

Natuurlijk is dat zoeken naar een speld in een hooiberg en voor prijzen grof boven de listprijs is ook geen probleem, maar dat is nu juist niet de bedoeling. Bij Schaap&Citroen werd hij letterlijk te lang aan het lijntje gehouden, dus vandaar wil ik het voor hem hier proberen.

Nu werd er vandaag eentje vlotjes verkocht hier op het forum VERKOCHT TK of TR Rolex yachtmaster 126622 blauw , voordat ik mijn bericht verzonden had was het al te laat. Maar zoiets is dus een voorbeeld van wat er gezocht wordt.

Mocht je wat weten, geef een reactie hieronder of stuur een PB. De vraag is vast ook al 100x gesteld, maar wat vinden jullie nu goede dealers. Zelf heb ik mijn Rolex zo’n 10 jaar geleden al verkocht en daarna nooit meer op zoek geweest naar een andere dus ik ben ook een leek geworden op dit gebied.

Kort gezegd:
Rolex Sub of Yachtmaster
Maximaal 10 jaar oud
Goede staat
Schappelijke prijs die aan beide kanten evenveel pijn doet.

2 likes

Heb een nieuwe in de stickers 116613lb

1 like

Ik zou ook iedere rolex submariner met Pepsi bezel of Batman bezel vermijden om heel eerlijk te zijn.

4 likes

Ik zou Henman de komende dagen in de gaten houden. Die koopt momenteel te pas en te onpas Rolexen om ze twee dagen later te verkopen :smirk:

12 likes

@Henman moest jij nog van die sub af :scream:

1 like

Moet niet, maar kan wel.

Waarom ?

Ietsje duurder dan die van @Henman maar niet heel gek toch?

https://www.crownguard.com/collection/2487/rolex-yachtmaster-126622-40mm.html

1 like

Bij AD George in Leuven ligt momenteel nog steeds een 126622 in de vitrine met Rhodium dial.

In mijn ogen is de rhodium nóg mooier dan de blauwe variant, en op die manier heeft ie gelijk de gehele experience én zijn eigen naam op de kaart. Dit model kan je tevens wel een tijdje dragen zonder er echt overdreven veel op af te schrijven denk ik.

Edit: Die naam op de kaart kan ik niet met zekerheid zeggen. Weet dat ze bij George namelijk recent al horloges geleverd hebben met de nieuwe stalen 2020 kaart - zonder naam dus.

Waarom? Omdat iedereen graag zo weinig mogelijk betaalt :joy:?

Anders gezegd, voor beide een goede deal.

2 likes

dat klinkt veel beter :sunglasses:

Waarom?

Die wil je gewoon niet hebben.

Omdat de Rolex submariner geen pepsi of batman bezel hoort te hebben, die bezels komen alleen op de gmt masters.

Ja, dat heb ik toch een beetje slecht vermeld, ik bedoelde met Submariner ook de GMT. Maar ik pas het even aan in mijn post.

1 like

Oei, letterlijk? Dat klinkt pijnlijk!

Mijn ervaring is dat je bij de AD’s iemand moet kennen of een heel goed verhaal moet hebben. Of er nog wat incourants bij moet kopen, ook nog een optie. De grijze dealers vragen allemaal een beetje hetzelfde dus dan zit je al gauw grof boven list voor de subs. YM’s zie ik nog weleens in de vitrines liggen. Dus stap 1: kiezen welk model hij wil.

1 like

Voor een YM zou ik gewoon bij de AD’s op de koffie gaan. Voor de zwarte sub‘s (met of zonder datum) loont het wat geduld te hebben en kan je ook echt wel voor list krijgen.
Voor een Hulk en de GMT’s kan je beter hier hopen op een prijs die ietsje pietsje onder die van de grijze dealers ligt.

2 likes