Hulp nodig bij vinden horloge :)

DM for special price. :+1:

4 likes

Wellicht zit hier wat tussen?

Of

Succes met je zoektocht!

1 like

Zoals reeds gezegd, is een Seiko5 een goede optie.

Een ander idee zou een Tissot T-Classic kunnen zijn.

Wat ik persoonlijk ook wel het geld waard vind ik die prijsklasse is Victorinox.

1 like

Welkom op HF , kijk eens op brunmontagne.nl .

2 likes

…en waar ik Victorinox zei, bedoelde ik Swiss Military. Stop de tijd.

1 like

Timex

1 like

Hallo en welkom!

Dit is misschien wel een leuk horloge die aan je omschrijving voldoet:
Iets boven je budget wellicht, maar wel een erg mooie.

https://www.ten2two.nl/product/seiko-presage-automatic/

1 like

Goedemorgen en welkom.

Tissot kan je zeker eens kijken, maar Mondaine zou ik ook zeker even een blik gunnen. Beide swiss made en de Mondaine heeft ook nog eens een eigen en herkenbaar ontwerp. Draag er zelf ook één met veel plezier.

Bedankt allen voor de antwoorden tot nog toe! Zijn er echt een paar uitgekomen waar ik nu erg geïnteresseerd in ben!

Dit is wat ik nu heb. Was wat jonger toen ik deze kocht, vind ze zeker nog mooi maar zou ze niet allemaal opnieuw kopen.

Mis eigenlijk wat voor horloges je zoekt?
Die je nu hebt zijn eigenlijk allemaal hetzelfde,ook allemaal groot ,donker en druk.
Misschien een dresser of een echte duiker?
Kijk eens op het blauwe gedeelte naar bijv. Tissot staat voor jouw prijsklasse best wel wat leuks tussen nu een bijna nieuw horloge waar de kop goed vanaf is, en een mooie Frederique Constant dresser ook een mooi horloge van goede kwaliteit.
Succes met de zoektocht.

1 like

Idd. Misschien dat t EHBO lijstje in de FAQ je kan helpen je wensen scherp te stellen, zodat we gerichtere suggesties kunnen doen?

Even linkje voor je opgezocht: Aankoopsuggesties (EHBO) Onderaan staat de meest recente versie

1 like
  1. Vereisten = minimaal op te geven wensen voor je horloge:
    -stijl: duikhorloge
    -vorm: rond
    -uurwerk in 't horloge: geen voorkeur
    -budget: 100-300
    -staat: nieuw of zo goed als nieuw
  2. Voorkeur = wensen die je optioneel aan kunt geven, zodat we nog gerichter kunnen helpen zoeken:
    -uitstraling:
    -materiaal: staal
    -band: metaal of leer
    -formaat: lekker fors
    -complicaties: geen must, gaat mij meer om hoe een horloge er uit zien dan wat die kan
    -kleuren: kleuren wil ik me juist in uitbreiden. Sta voor alles open.
    -verkoper: via het internet (dit forum kan ook)
    -herkomst: geen voorkeur
    -voorkeur voor merken: geen voorkeur
    -andere wensen: een wat duurdere uitstraling. Ondanks de wellicht goedkopere prijsklasse
    -overige voorkeuren:
  3. Afknappers = zaken die je niet graag in/op/aan ’t horloge ziet zitten kun je hier optioneel aangeven: niet TE felle kleuren. Wil een ‘volwassen’ horloge.
    -esthetische punten:
    -materiaal:
    -functies:
    -stijl:
    -uurwerk:
    -overige afknappers:

Wellicht dat dit iets heeft geholpen. Ben nog erg bezig met het ontdekken van mijn smaak qua horloges…

1 like

Een mooie Rusky om mee te beginnen.

De hierboven genoemde optie van de Citizen NY-0040-17LE van @Petteflet is een goede optie dan.


Leren band erbij kopen en daarna nato’s kopen. Ben je ook klaar voor de zomer. Ik kan de foto’s van Patrick zijn citizen op nato niet meer vinden. Vond deze tof eruit zien.

3 likes

Thanks @Tmbrszs. :ok_hand: Hier de foto’s.

2 likes

:grin:

Kijk, zo gaat dat dus op dit forum. Mijn tip is snel wegwezen hier :wink: Succes met de zoektocht.

Je hebt al veel zwart. Die blauwe Citizen NY-0040 is mooi. Overweeg ook eens een Orient Kamasu.

3 likes

Gave nato, waar komt deze vandaan?

1 like

Voor kwalitatieve zekerheid zou ik ook kijken bij de voorgestelde Citizen, Orient en Vostok.
Als het occasion mag, misschien dat n Seiko 007 of Monster en Steinhart Ocean haalbaar zijn.

Ik heb even niet zo snel je gewenste formaat gezien, maar v Citizen vind ik de NH8380 erg stoer en n maatje kleiner de ny0080 die net iets meer moderner oogt dan de ny0040.

1 like

Neem die citizen van Patrick. Geloof me, ga je geen spijt van krijgen. En mocht je hem uiteindelijk weg doen, krijg je hem vast voor dezelfde prijs of voor niet al te veel minder weer gesleten.

1 like