Iemand enig idee welk uurwerk hier in zit?

Heb recent een fraai klokje gekocht (ik weet het: het woord fraai is erg subjectief). Gewoon omdat de vorm me enorm aansprak en daarbij de bolling die in de kast van het horloge zit maakt het voor mij interessant. Ik heb inmiddels het net afgestruind maar wordt er niet veel wijzer van. Ik ben erg benieuwd welk type (automatisch) uurwerk hierin zit.

Mijn hoop is nu op jullie gevestigd :sunglasses:

Het betreft hier een 33 Jewels automatisch uurwerk. Diameter zal bij benadering tussen de 24 en 26mm liggen (11 - 11,5’’’). Verder 3-hands, kleine secondes op 9 uur, 30 minuten teller op 3 uur, 12 uur teller op 6 uur en datum op 6 uur. Klokje loopt bijzonder nauwkeurig.

1 like

Vaak staat de caliber aanduiding onder de balans. Helaas ontneemt de rotor nu het zicht op de balans.

Een wilde gok, eta 2094

https://www.eta.ch/en/our-products/mechanical-movements/mecaline-chronographs/eta-mecaline-chronographs-2094

Een wilde gok, eta 2094

Was ik ook op uitgekomen, als mogelijke “verdachte”. Moet dan wel een mod gedaan zijn op het datewheel i.v.m. de stand van de cijfer (ivm afleesbaarheid aangezien de datum positie hier op 6 uur zit).

De achterzijde is een ETA 2000 en inderdaad is deze als chronograaf bekend als de 2094.

Mag je erg blij mee zijn, de 2000 en 2094 staan namelijk niet bij de horlogemakers in de favorieten lijst :face_with_raised_eyebrow:

1 like