Iemand ervaring met Dave Fikkert?

Beste leden,

Ik zag op Marktplaats dat Dave Fikkert een aantal leuke Seiko’s verkoopt. Nu ben ik benieuwd of iemand ervaring(en) met deze verkoper heeft? Alvast bedankt.

Ja, ordinair handelaartje, koopt horloges op Catawiki en probeert ze met dikke winst op MK van de hand te doen. Erg doorzichtig allemaal.

2 likes

prijzen slaan echt nergens op imo. Heel veel te duur.

2 likes

Klinkt wel een beetje neerbuigend vind ik. Er zijn wel meer mensen die dit doen. Misschien ook hier op het forum. Op zich niks mis mee lijkt mij. Het gaat er om of je open en eerlijk handelt en liefst beetje vriendelijk blijft en…je afspraken nakomt! Uiteindelijk bepaalt de markt wat iets waard is.

5 likes

Ik begreep dat hij ze opkoopt en weer opknapt en verkoopt.
lijkt me niks mis mee!

3 likes

Dat klopt helaas niet (altijd), omdat de tijd die tussen aankoop en verkoop zit veel te kort is. Ik houd Catawiki meestal nauwlettend in de gaten, dus ik weet wanneer bepaalde kavels verkocht worden. Als ik ze dan een paar dagen later op MK zie staan, dan ga je mij niet kunnen wijs maken dat hij ze helemaal heeft opgeknapt.

1 like

Hij hoeft ze ook niet op te knappen, het is handel, dan is elke horloge handelaar orfinair want die kopen en verkopen ook gewoon hoor.

3 likes

Met als uitzondering dat de welbekende horlogehandelaren hier op het forum bijvoorbeeld een stukje service en vertrouwen mee verkoopt. Wat doet Dave Fikkert zodra er na de koop een probleem aan het licht komt?

Wat is MK?

1 like

Marktplaats :wink:

1 like

Meer MarktKlaas zo :stuck_out_tongue:

6 likes

:stuck_out_tongue:

1 like

En dan waarschijnlijk ook nog hele lage biedingen uitbrengen. Schandelijk, zulke mensen! :joy: :speak_no_evil:

2 likes

Hey hey hey die is oud man haha

1 like

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

In eerste instantie was het contact prima, maar ik zie toch af van overname van een horloge.

Ik had interesse in z’n Seiko king quartz blue dial.
Zijn vraagprijs was €365, hij wilde absoluut niet zakken in prijs want hij maakte maar een paar tientjes winst.

Nu een week later krijg ik een berichtje dat hij eens goed heeft nagedacht, en dat het horloge voor €175 incl verzenden mag worden verkocht?!

In de beschrijving van de advertentie staat dat het glas+uurwerk pas geleden zijn vervangen voor €220. Nadat ik vervolgens gevraagd heb of hij van bovenstaande reparaties een bonnetje heeft, krijg ik een foto toegestuurd van een bonnetje met daarop glas+band reparatie van €115 (geen uurwerk zoals aangegeven).

Nadat ik hem geconfronteerd heb met het feit dat de reparaties+het bedrag op het bonnetje niet overeen komen met de beschrijving, krijg ik geen reactie meer.
Ik heb er dus totaal geen lekker gevoel bij.

Ik wou deze ervaring toch even met jullie delen, wellicht was iemand van plan binnenkort zaken te doen met Dave, maar dan zou ik er toch nog eens heel goed over nadenken…

5 likes

Ik wil toch even terugkomen op mijn eerdere reactie.
Ik heb uiteindelijk toch nog heel wat contact met Dave gehad, en ik heb hierna besloten een Seiko king twin quartz voor een mooie prijs over te nemen.

Besloten om het te laten verzenden, wat ik toch stiekem ook wel een beetje spannend vond aangezien ik de koper helemaal niet ken.

Vandaag het pakketje ontvangen, gelijk open gemaakt en hierin vond ik een super ingepakt horloge, die geheel klopt volgens foto’s en beschrijving.

Ik neem mijn eerdere reactie terug, want heb nu alleen nog maar lovende woorden over voor Dave!

3 likes

Beste man, Dave hier, ik vind het best vervelend dat ik hier zo breed uitgemeten wordt maar goed zal wel. Ik kan je alleen maar zeggen dat het horloge waar jij op doelt en wilde kopen echt een horloge is die gerepareerd is met een andere zelfde horloge. Maar waar de kast en dergelijke niet om aan te zien was. Ik vind overigens dat ik niet bij een horloge van 40 jaar oud! Geen reparatie bonnen verplichr ben te overleggen. De reparatie bon van het glas en service heb ik je getoont. Dat ik wilde zakken was omdat ik er moe van werd van iedereen die klaagde over de te hoge prijs! Dus ik wilde de klok aan jou voor ongeveer met 100 euro verlies verkopen. Dan niet. Jouw verlies niet t mijne.

3 likes

Hey Jurtz, hier het ordinaire handelaartje! Fijn zo’n beschrijving. En ja ik ben een hobbist die zijn hobby van leuke klokjes kopen combineert met af en toe iets verkopen. En ik check echt al mijn horloges die aan en verkoop. En ma als ik een mooie klok op catawiki kan kopen en die om een of andere manier aan ‘jullie’ aandacht is ontsnapt kan doorverkopen met een beetje winst (mijn marges zijn niet overdregen). Ik verdien dr soms wat geld mee. Maar iedereen ‘vergeet’ even te echt de prijs te berekenen die een catawiki klok kost. Ik ben dr ook mee gestopt want winnen is een maar dan komt er nog verzenden en premium bij van catawiki. O ja! Dat vergeet iedereen gemaks halve. Vervolgens check ik echt wel de horloges en ik maak ze netjes en schoon. En dan adverteer ik weer en dat kost OOK geld. Dus een klokje kopen voor 100 euro op catawiki en voor 150 verkopen betekend 0 euro winst. Dus. En dan nog even dit. Als iemand bij mij koopt geef ik geen garantie maar ik verkoop geen shit. En als tie dan toch stuk gaat binnen een week zorg ik dat je horloge toch op mijn kosten gerepareerd wordt. Heb ik inmiddels twee keer gedaan. Ik verkoop geen shit. En ik ben ook niet ‘louche’ mensen kunnen gewoon bij me langs komen en kijken waar ik woon. Ik verberg niks. Maar hou op me zo weg te zetten als je niet met mij gedeald hebt. Ik zit al 14 jaar op marktplaats en heb echt nog nooit boze mensen of teleurgestelden de deur gewezen. Ik ben echt een liefhebber van mooie horloges. Je kan bij me langs komen en een kop koffie komen drinken en we kunnen uren lullen over klokkies. Inmiddels heb ik behoorlijk wat verstand van horloges en specifiek van Seiko Quartz’en rond 1975-1980. Soms kosten die dingen nu eenmaal meer dan een die er erg op lijkt, waarom heeft te maken met welk type welk versie enz. Ik neem echt de tijd met legio mensen die vragen hebben als ze geinteresseerd zijn. Maar er zijn mensen die spms wel 4 dagen achter elkaar blijven vragen. En dan h en ik wel eens van ‘hey dude het is een tweede hands klok die je gaat kopen van 40 jaar oud, ga ff fietsen met je heb je nog bonnetjes van zus en zo’. Dude dat doe je ook niet buj een ‘antiquair’. Heb je wel de bonnetjes van dat deurtje dat gerepareerd hebt?.. afijn. Jij ik ben een handelaartje… maar ik heb ook een gewone baan en een vrouw en twee kids. Als je me ‘googled’ weet je direct wie ik ben. Dus om dit nou louche te noemen. Jammer. met vriendelijke groet, Dave

3 likes

Thanks, deze reactie had ik nog niet gezien. Dank en super dat je t voor me opneemt. Thanks! Dave

2 likes