Ik wil ook bij de tijd zijn, beter laat dan nooit😁

Geachte heren (zijn er ook vrouwen actief hier?) van het forum,

ik heb u hulp nodig bij het vinden van een mooie horloge.
ben nog student maar toch bereid zo’n E 150 uit te geven.
het liefts zou ik iets kopen wat helemaal door het merk zelf wordt gemaakt (dus geen assamblage klokjes)
is er iemand bekend met het merk breytenbach? (toen ik naar dit merk vroeg bij een juwelier in utrecht zij de man heel trots: breytenbach ken ik niet maar Breitling wel)
op het forum zag ik ook topics over Alpha?! dat vind ik ook een mooi werkje zeker voor 30 dollar!!

alvast bedankt allen,

1 like

zaman Schreef:

Geachte heren (zijn er ook vrouwen actief hier?)
van het forum,

ik heb u hulp nodig bij het vinden van een mooie
horloge.
ben nog student maar toch bereid zo’n E 150 uit te
geven.
het liefts zou ik iets kopen wat helemaal door het
merk zelf wordt gemaakt (dus geen assamblage
klokjes)
is er iemand bekend met het merk breytenbach?
(toen ik naar dit merk vroeg bij een juwelier in
utrecht zij de man heel trots: breytenbach ken ik
niet maar Breitling wel)
op het forum zag ik ook topics over Alpha?! dat
vind ik ook een mooi werkje zeker voor 30
dollar!!

alvast bedankt allen,

hmm brey******ch is bagger.
verder als je een merk wil die alles zelf maakt, dus een manufactuur kan ik je voor 150 euro alleen verwijzen naar seiko, citizen of bijvoorbeeld poljot. Bijna alle andere merken in die klasse kopen veel in.

en ja er zijn geloof ik 2 vrouwen actief hier


Wat te denken van een ‘Rus’?
Kijk eens op www.poljot.de of www.poljot24.de of watchmore op marktplaats.nl (medeforumlid).
Of Seiko??? Van onze Seiko-koning Rob van www.monsterwatches.nl

Breytenbach zou ik maar gauw overslaan

Succes met je uiteindelijke keuze!!

Ik sluit me helemaal aan bij wat Master-Fan en Basl zeggen. En als je onder de 150 euro wilt blijven, zou ik inderdaad zeker even kijken bij onze Seiko-koning op monsterwatches.nl.
Wat studeer jij trouwens, Zaman? Toch geen Nederlands, zeker? :sunglasses:

Ehhh 
 een horloge vertelt je (als het goed is) wel hoe laat het is, maar brengt je niet bij de tijd hoor.

zaman Schreef:

Geachte heren (zijn er ook vrouwen actief hier?)
van het forum,

ik heb u (W) hulp nodig bij het vinden van een mooie
horloge.
ben nog student maar toch bereid zo’n E 150 uit te
geven.
het lief (ts) ST zou ik iets kopen wat helemaal door het
merk zelf wordt gemaakt (dus geen ass (a) E mblage
klokjes)
is er iemand bekend met het merk breytenbach?
(toen ik naar dit merk vroeg bij een juwelier in
utrecht z (ij) EI de man heel trots: breytenbach ken ik
niet maar Breitling wel)
op het forum zag ik ook topics over Alpha?! dat
vind ik ook een mooi werkje zeker voor 30
dollar!!

alvast bedankt allen,

Deze 4 correcties zijn gratis,dus weer wat extra geld over voor een nieuw horloge.:P:P

Als importeur/distributeur van het horlogemerk Breytenbach reageer ik graag m.b.t. de uitlatingen van Master-Fan en Basl. Heeft u Ă©Ă©n van de horloges van Breytenbach geprobeerd oftewel aangekocht? De ervaringen met dit merk zijn over het algemeen namelijk zeer positief, veel tevreden klanten en weinig garantieclaims. Breytenbach heeft leuke designs, gemaakt van prima materialen voor leuke prijzen.

Ik begrijp dat de meeste horlogeliefhebbers op dit forum meer eisen stellen aan een horloge (het moet vooral bekend en met historie zijn) echter kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er een bepaalde vooringenomenheid heerst. Wellicht is Breytenbach niet direct uw keuze, echter de termen die u gebruikt doen dit merk af als zijnde slecht. Dat is op basis van de feiten niet terecht.

Geeft u relatief nieuwe merken zoals Breytenbach een kans, laat ze hun techniek, designs en specificaties verbeteren. Geen merk is begonnen op het niveau van Rolex, Breitling, Zenith of Omega. Tevens is Breytenbach niet bedoeld voor deze doelgroep, echter voor mensen die een leuk horloge willen aankopen voor een scherpe prijs.

3 likes

Geachte Benson Trade,
Gemakshalve vergeet u erbij te vertellen dat er Chinese uurwerkjes in Breytenbach-horloges zitten. En ook vertelt u er niet bij dat ik voor hetzelfde geld als een Breytenbach ook wel een horloge met een wat bekender (Zwitsers of Japans) uurwerk vind, met een iets andere staat van dienst.
Een vergelijking met bijv. Breitling, Rolex of Omega heeft hier trouwens niemand getrokken, behalve u zelf.
Als u dit forum serieus bekijkt, merkt u trouwens snel genoeg dat er bij veel mensen géén vooringenomenheid heerst over horloges (u benadrukt in dit verband historie en bekendheid). Nou ja, behalve dan dat veel mensen een voorkeur hebben voor mechanische uurwerken. Maar daar is niets mis mee, dat bent u vast met mij eens.
Tot slot, een klein onderzoekje op internet heeft mij zojuist snel geleerd dat er op horlogeforums in andere landen niet bepaald juichend wordt gereageerd op het merk Breytenbach. MĂ©t motivatie (die bij u ontbreekt).
Ik wens u een prettige dag verder.

U bewijst wat ik schrijf; dat ik vergeet te vermelden dat Breytenbach gebruik maakt van Chinese uurwerken. Over vooringenomenheid gesproken, vele producten uit China (waaronder uurwerken) voldoen prima aan Europese normen. Veel bekende bedrijven hebben hun productieafdelingen in deze Aziatische lage-lonen landen. Producten waarbij men niet eens stilstaat, die men dagelijks gebruikt komen uit deze landen. Chinees fabrikaat betekent niet per definitie slecht of ten alle tijde minder dan Zwitserse/Japanse uurwerken. Ik begrijp dat deze gedachte in de horlogewereld nog steeds heerst, deels op basis van resultaten en de fantastische historie uit bv. Zwitserland, echter proberen wij als BensonTrade te benadrukken dat Chinees fabrikaat (mits zorgvuldig en degelijk gefabriceerd, zoals bijvoorbeeld gebeurd bij Breytenbach) prima kan meekomen.

Daarnaast verkopen wij ook diverse Zwitserse en Japanse merken, die inderdaad (afhangend van merk) van prima kwaliteit zijn. Wij trachten met een open blik te kijken en niet per definitie merken en/of productie landen af te schrijven.

Iedereen maakt zijn eigen keus, de Ă©Ă©n kiest voor een bekend merk, de ander een onbekend. De Ă©Ă©n zweert bij Zwitsers en de ander probeert eens iets anders. Wij bieden van beide werelden wat aan.

1 like

We raken steeds verder van het eigenlijke onderwerp, maar ik wil toch nog wel even reageren.
Veel producten uit China voldoen zeker aan de Europese normen; veel ook niet. Deze week in NL moest een grote partij kinderspeelgoed uit de handel worden genomen, omdat er te veel lood in zat. Bovendien maakt de EU (met NL niet in de laatste plaats) zich de laatste ernstig zorgen over de kwaliteitsnormering van Chinese productiebedrijven.
Maar dat even terzijde.
Verder verwart u Chinese productie door Chinese bedrijven met uitbesteding door Westerse bedrijven van productieactiviteiten naar China.
Maar ook dat even terzijde.
Ik heb niets tegen Chinese uurwerken. Zolang ze maar niet worden verkocht in zogenaamde Duitse kwaliteitshorloges, die tegen een ‘scherpe prijs’ worden verkocht.

Paul G. Schreef:

Ik sluit me helemaal aan bij wat Master-Fan en
Basl zeggen. En als je onder de 150 euro wilt
blijven, zou ik inderdaad zeker even kijken bij
onze Seiko-koning op monsterwatches.nl.
Wat studeer jij trouwens, Zaman? Toch geen
Nederlands, zeker?

sorry hoor, maar een seiko mechanisch horloge voor 47,50 euro van marktplaats is toch echt vele malen beter dan de chinese breyentbach horloges die duurder zijn. Klopt dat er ook goede uurwerken uit china komen maar dat dat zijn niet de door b gebruikte.

een seiko voor genoemd bedrag kan een leven lang mee.

Dat lijkt mij ook, Master-Fan.

Beste,

Het siert U als handelaar dat U in een horlogeforum van liefhebbers reageert en uw merk verdedigt.

Als verzamelaar kan ik niet rond het feit dat Europa en de VS de jongste jaren “overspoeld” worden door Chinese produkten, waaronder ook horloges.

Daar heb ik op zich geen probleem mee.

Waar ik absoluut wel een probleem mee heb is dat de fabrikanten, agenten en verkopers deze produkten een “ronkende” Duitse of Franse naam meegeven en meestal op de wijzerplaat “Germany” of “Made in Germany” vermelden.

U weet net zo goed als ik dat daardoor aan leken-kopers de indruk gegeven wordt dat het hier om een Europees produkt gaat. (de fantasie bij sommige “marketeers” slaat bij het bedenken van die namen soms echt wel op hol, maar dit terzijde)

Waarom staat er niet duidelijk vermeld “Made in China” , zowel op de wijzerplaat als de kast ? Waarom heten die horloges niet gewoonweg naar hun fabrikanten ? Als de fabrikanten fier zijn op hun realisaties dan is daar toch niks op tegen en dan wordt de consument tenminste eerlijk geïnformeerd.

En waarom reageren bonafide handelaren niet tegen het feit dat dit soort “merken” op Internet (bvb Ebay) door handelaren valselijk een “adviesprijs” van bijna het tienvoudige “aangemeten” krijgen ?? Dit is niet meer of minder dan pure “desinformatie” (om zlefs het zware woord “bedrog” niet te gebruiken!). Graag hoor ik dan ook uw reactie hierop.

Ik bezit zelf enkele Chinese horloges en ik moet toegeven dat ze voor de prijs (gemiddeld 30 tot 50 Euro) absoluut niet slecht scoren. Maar als ik ze open en vergelijk met een goed Russisch horloge, dan valt er toch nog een lange weg af te leggen


Met Respectvolle en Vriendelijke Groeten,

Morse.

Zoals m’n voorgangers al vermeldden:

Seiko, Citizen, Poljot,
Kijk ook eens naar Vostok Europe (de recente horloges hebben een heel mooi mechanisch werk).

Vriendelijke Groeten,

Morse

Even dit draadje laten herleven, na 16(!!!) jaar nog. :wink: Zelf heb ik een Breytenbach Rose Gold met een Ronda-quartz uurwerk, dat +/- 2 tot 3 seconden / maand accuratesse vertoont.

Dit model met moon phase heb ik in 2011 gekocht tegen €99,-- en mijn tevredenheid is 100%.
@BensonTrade, u verkoopt inderdaad kwaliteitshorloges tegen zeer concurrerende prijzen. :star_struck:

1 like

Nu wil ik ook een Breytenbach hoor.

4 likes

Haha netjes 16 jaar
. Benieuwd of ie nog als importeur werkt.

1 like

Zie link bovenaan dit pagina.

Zitten betaalbare dameshorloges bij met enige bekendheid roamer, pontiac, danish design, Oriënt enz. Deze zitten allemaal in de price range

2 likes

Ik denk dat TS inmiddels, na 16 jaar, al bij Rolex is aanbeland.

2 likes

Wel benieuwd wat het is geworden eigenlijk :thinking:

2 likes