Info gezocht vintage datejust met dauphine hands

Hallo Rolex liefhebbers,

1 van mijn absoluut favoriete horloges die ik binnen een aantal jaar wil gaan kopen is een vintage Rolex Datejust met dauphine hands met lume (zie onderstaande afbeelding van google)

Ik probeer dus al enige tijd ook meer info te vinden over deze variant van de datejust zoals hoelang die exact geproduceerd is, of het een andere reference betreft en eigenlijk alles wat er over bekend is. Ik ben er achter dat er 2 varianten van de dauphine hands bestaan (zie ook onderstaande foto) maar ik ben vooral geinterreseerd in de variant met de zwaard achtige dauphine hands. Als iemand meer informatie heeft over de geschiedenis van de bovenste variant dan verneem ik dat graag! Laat me ook vooral weten wat jullie van deze handset vinden in vergelijking tot de moderne handset.

mvg,

Stijn

(andere variant dauphine handset):

4 likes

Die eerste Dauphine set is inderdaad veel mooier dan zeg! Ik weet alleen dat het echt de oudere referenties zijn zoals de 1601 die met deze wijzers uitgerust zijn. Interesse er een te kopen? :smirk:

Leuk voor erbij, op beide platen kun je zien dat de ‘o’ van Rolex veel smaller is dan tegenwoordig.

1 like

zeker intresse haha :slight_smile:

1 like

Dus dit is ook een half ‘gezocht’ topic? Eens kijken of er iets te vinden valt :upside_down_face:

Ben ik bekend mee maar eerst meer informatie verzamelen :face_with_hand_over_mouth:

1 like