Informatie gevraagd over dit pracht (erf) stuk

Hallo Vintage kenners.

Dit horloge heeft zeker 30+ jaar in een la doorgebracht en is opgedoken bij een erfenis.
Nu bij mij om schoon te maken en een mooi functioneel vitrinestuk op te leveren.
Ik weet alleen te weinig van vintage om wat te vertellen over dit horloge dus wellicht is hier iemand die meer weet.
Ik heb de foto’s zo gedetailleerd mogelijk gemaakt. Ook van de regeringen en de service data. In ieder geval in '54 :wink:
Wie weet hoe oud? Ik gok ergens 1920 maar dat is de gok.
Zilver? Ik denk het wel.
Herkomst?
Uurwerk type?

Ik hoor het graag, alle info welkom en dank voor de moeite!

11 likes

ik was weer enorm sceptisch toen ik dit erfstuk topic opende.
Gelukkig zijn er ook nog dit soort echte vondsten.
Ik ga je met je vraag niet verder helpen maar wilde ff zeggen dat het een tof horloge is.

succes.

8 likes

De kast is uit sterling zilver (925), in Duitsland gemaakt of verkocht (Kroon met halve maan)
Het is een Zwitsers werk dat ik niet heb kunnen determineren. Daarvoor zou een foto van de andere kant handig zijn.
Leeftijd: de vorm zegt mij jaren twintig.
Veel plezier ermee

2 likes

Leuk ding. Kast inderdaad massief zilver met zuiverheid 92.5 %, herkomst zo te zien Duitsland.
Leeftijd zou ik ook jaren twintig/dertig schatten.

Zie hierboven. :sweat_smile:

2 likes

Correctie: Ik zie net de pons met de beer (tweemaal) dat is een stempel uit Zwitserland van tussen 1880 en 1933.
Dus is de kast uiterlijk 1933 gemaakt en waarschijnlijk het horloge daarna naar Duitsland geëxporteerd.
De leeftijd blijft zoals @wbcoupe (en ik ) hem geschat hebben

3 likes

Dank tot zover! Ik vond het ook een leuk horloge om te zien en eigenlijk gewoon in goede staat.

:wink: dat snap ik! Evengoed zijn ook die topics leuk leesvoer. Vooral als het hele verhaal aan 1 stuk door geschreven is​:joy:

2 likes

Prachtig!!:heart_eyes:

1 like

Deze lijkt er trouwens best wel op, staat nu in het blauwe deel: Pobeda " Red 12" uit 1948

1 like

Dacht heel ff dat ik dit symbool herkende, maar vergis mij.

Het is een Duits zilverstempel:

1 like

Maak hem aub niet te schoon …

Laat hem die patina behouden !!!

Alleen misschien goed lopend [ laten ] maken?

2 likes

Verassend genoeg loopt hij best aardig. Nog geen minuut verschil in 24 uur. En nog niets aan gedaan, alleen opgewonden.
Klant wil kast gepoetst terug… Ik denk dat hij zo ook mooier is maar ja…
Wijzerplaat en glaasje doe ik niets aan. Uurwerkje schoonmaken en smeren. Loopt nu al goed dus niet te veel aan doen!

1 like

Mooi hoor, doet me heel erg denken aan een fhf uurwerk.

1 like

Zeg maar rustig dat dit dezelfde is; zelfs het stempel “swiss made” staat op precies dezelfde plek. :sweat_smile::+1:

1 like

Dank! Goed uitgezocht!

1 like