Inspiratie nieuwe dress watch

Thanks voor de tip. Vind persoonlijk onder de 36 mm wel een must voor een dress watch ivm smalle polsen

1 like

Zelf heb ik ook smalle polsen 17cm in principe tot 40mm is goed te doen.
Dit natuurlijk wel afhankelijk van het model.

De gestuurde omega’s zijn 36mm en zijn prima te doen.
Gisteren deze ontvangen. Draagt als een 35mm.


Maar voorbeeld van wat je (nu) mooi vind?

2 likes

Ja een vintage kan je ook jaren dragen, ze zijn immers al tientallen jaren gedragen.

Zal eens foto maken van mijn enicar dresser.

Longines Grande Classique. Dresswatches pur sang.

Iets als een omega constellation zoals deze vind ik wel mooi.

3 likes

1 like

+1 voor vintage.

3 likes

Aah mooi.
Je kan ook eventueel kijken naar de:
Omega Ref: 2900-1
Uurwerk: Omega cal. 267 (handwinder)
Is met small second

Thanks! Mooi klokje

Ik kan morgen een betere foto maken, met kunstlicht lastig…

2 likes

Vintage Longines/Omega is altijd heel tof.
Vooral met een mooie band kan dat echt heel goed zijn! Succes :slight_smile:

40,5mm met 17cm polsjes


Kan makkelijk, het is wat je gewend bent.
Wat eigenlijk belangrijker is, is de lug to lug afstand, dat bepaalt of het horloge op of over je pols gaat.

Zeker waar. Dit is mijn Seiko op mijn pols (42 mm). Desondanks ben ik voor een dress watch wel op zoek naar een kleine maat.

1 like

Een mooie dresser rond 1k vind je zeker wel. (En goedkoper ook)

Een oude jlc kan je rond die prijs zeker vinden.
Ik zou zeker Omega in overweging nemen.
Universal Genève heeft ook zeer mooie dress watches. (Allemaal vintage wel)

3 likes

Longines Conquest Classic. Die moet je 2dehands wel vinden voor jouw budget. Prachtig horloge was me dat, heb er zo eentje gehad.

Hier staan nog een paar honderd suggesties…

Mag het vintage?
Voor dat bedrag heb je héél veel keuze uit de jaren 60-70-80, allemaal rond die 35-36mm! Mits wat zoeken/geduld kan je zeker een mooie automatisch exemplaar van een top-merk vinden (ik denk spontaan aan Zenith, Omega, Tissot, Longines en zelvs JLC). Afhankelijk van je smaak lukt het zelfs voor een vol geel/rood gouden exemplaar. Of met wit-gouden accent zoals de Constellation C-shape in de blauwe hoek (reeds vermeld zie ik). Als het manueel mag zijn, heb je nog veel meer keuze voor minder geld, zelfs chronograaf. Je spaart liefst wat budget voor een beurtje.

Toch liever nieuw (thans recent)?
Ook hier héél veel keuze, maar dan wel geen vol goud, en het meeste is toch net iets groter denk ik (38-40mm). Ik denk spontaan aan de Tissot Powermatic reeks, specifiek de Gentleman. Deze is wel 40mm.

Als het iets meer all-round ipv puur dress mag zijn, kan je ook even kijken bij de Sinn 556 reeks (hier zitten we aan 38mm)

Als het opnieuw een Seiko mag zijn, zij hebben zeker wel iets passend. Ik ken het huidig aanbod onvoldoende, maar vroeger hadden ze de SARB0033 en 0035. Stuk onder budget maar wel héél mooi.

Kijk ook eens bij Frederique Constant, kan je vaak ook goede deals doen (korting, uitverkoop, veilingen, …).

Succes!

2 likes

Ruim binnen budget.

Hoi! Welk model is dit?

Omega Genève ref. 135.041