Invoerrechten Verenigd Koninkrijk

In de USA is het anders. Salestax is sowieso niet refundable (behalve in paar staten om toerisme te promoten). Als je in Zwitserland iets koopt, kun je daar BTW terugkrijgen. In NL moet je dan wel weer 21% aftikken.

In Amerika worden prijzen excl. salestax gecommuniceerd. Volgens mij zijn dit de prijzen die je betaalt wanneer je vanuit Europa bestelt. Of krijg je bij checkout nog salestax voor je kiezen bij verscheping naar Europa?

Nee dat niet. Maar in t voorbeeld ging t over iemand die in USA een macbook had gekocht en op Schiphol tegen de lamp liep.

1 like

Ah, ik had niet ver genoeg terug gekeken in het draadje. :pray:

Ze pakken het grondig aan. Nederlandse douane neemt boterhammen van Britse vrachtwagenchauffeur in beslag omdat er ham op zit.

1 like

Wow dit wist ik echt niet… geldt dit echt voor alles. Dus stel ik koop een horloge in Japan zou ik kunnen vragen dat deze ex lokaal btw moet zijn?

1 like

Even serieus dit vind ik wel echt iets te ver gaan. Het is dat de camera er op staat anders had hij natuurlijk nooit die broodjes ingenomen.

1 like

Als ik vlieg heb ik vaak broodjes bij me, omdat ik niet altijd weet of/wanneer ik op de bestemming wat te eten kan pakken. Dat zijn vaak krentebollen of broodjes met vleeswaren. Nog nooit zijn deze broodjes ingenomen of heb ik ze weg moeten gooien.

Je bent in altijd maar een keer BTW plichtig. Veel webshops doen dat al wel hoor, die verkopen standaard zonder BTW als het om een buitenlandse levering gaat (behalve binnen de EU). Als je bijvoorbeeld bij Watchgecko (UK webshop) aangeeft dat het naar -noem eens iets- Brazilië moet worden verzonden gaat de BTW eraf in de wetenschap dat je BTW over de aankoop afdraagt in je eigen land. Nu moeten ze alleen Nederland nog naar het juiste rijtje zetten :smile:

Werkt ook zo voor goederen die je fysiek buiten de EU koopt (op vakantie of zakenreis). In theorie hoef je geen lokale BTW te betalen over alles wat je in het buitenland koopt met een waarde boven 22,-, mits ze ze mee terug neemt naar Nederland en daar gebruikt. Deze goederen moet je dan wel aangeven als je het land weer binnenkomt zodat je alsnog Nederlandse BTW kunt betalen.

Nog nooit Border Security gezien in Australië regels zijn regels.
Daar komt nog geen appeltje in je handbagage het land in.
Als je betrapt wordt kunnen boetes tot gevangenis staf worden opgelegd.
Ivm voedsel veiligheid en natuur.

UK heeft er zelf voor gekozen. (zonder Europa alles beter) Zij hoeven niet meer te conformeren bij keuring aan productie en van Europese regels. dus zonder de juiste papieren komt het het land niet binnen.
Ja en die zitten niet op je broodtrommeltje.
De lading heeft dit wel en mag dan ook gewoon binnen komen.

Ik snap dat er regels zijn maar het slaat natuurlijk nog steeds nergens op; twee weken terug mocht het zonder problemen meegenomen worden en nu is het ineens een gevaar voor de voedselveiligheid en natuur. :face_with_raised_eyebrow:

Klopt wanneer moeten ze dan beginnen? over 3 weken of…niets doen?

3 likes

Niets doen lijkt mij beter. Het is niet ineens een ander land geworden. Mocht er op den duur risico ontstaan kun je altijd regels gaan opstellen.
Al is dat niet aan die agent natuurlijk, die voert gewoon orders uit.

1 like

Mij ook. Wellicht in Europees verband afspraken maken hierover :+1:. Oh wacht…

5 likes

Kleine nuance: het klopt dat je maar een keer btw plichtig bent, maar, en dit is best een grote maar, het is wel afhankelijk van de manier waarop het land waar je iets koopt de belasting heeft georganiseerd. Als je naar New York kijkt waar alleen sales tax afgerekend zal worden en geen vat krijg je dus niks terug :sweat_smile:

1 like

klein detail :smile:

Heel dat belachelijke Brexit verhaal slaat nergens op. Heeft iedereen gewoon erg veel geld gekost, en nog.

2 likes

Inderdaad, dan kunnen ze het krijgen ook…
Dan koopt die britse chauffeur hier een nieuwe boterham.
Behalve dat het dan andersom ook gebeurd en het de douane veel tijd en geld kost (wat wij betalen)
Het zou mooier zijn als we zorgen dat we dan de economie meer binnen Europa proberen te houden en dat Engeland het lastig krijgt = slechte onderhandelingspositie

Antwoord van Customer Service Christopher Ward:

You will not pay extra duties, please see the below,

From January 1st, 2021 the United Kingdom (UK) is no longer part of European Union (EU), but as a Christopher Ward customer there will be no impact on the price you pay or the customer service you experience.

As we operate a standardised Euro pricing structure any variation in VAT applicable between member states is allowed for within the price you pay.

The Free Trade arrangement between the UK and EU means no additional duties will be payable by our customers.

For all orders delivered to a EU address, these will now be shipped duty paid (DDP) which means you as a customer will not be liable for any further duties, charges or VAT. Christopher Ward is responsible for registering with all the local EU authorities and paying the VAT collected across to them. No duties are payable due to the Free trade are in the process of being concluded between the UK and the EU.

Mvg. Bertjan

6 likes

Beter. Ik heb een C65 trident vintage incoming :sunglasses:
Overigens wel in GBP afgerekend. Scheelde weer €35,-

1 like