Invoerrechten Verenigd Koninkrijk

Ja ik ben daar dus ook bang voor. Als de 22.50 euro grens verdwijnt, en je krijgt dan 17.50 administratiekosten op een klein dingetje van 4 euro. Ja leuk… Ik bestel op Aliexpress wel eens dingen die je hier niet makkelijk krijgt of hier veel te duur zijn. En daar een appel en een ei kosten, maja dat wordt dus niets meer in juni. Ze maken het er niet veel leuker op in de EU.

Snap dat verkopers hier ook moeten verkopen, maar ze vragen hier toch wel echt het premium, voor van die kleine dingen. En er zijn producten die je hier niet eens kan kopen. Omdat we ze hier niet hebben.

Oh en je kan hem natuurlijk niet afhalen, dan gaat die volgens mij gewoon terug en hoef je de inklaring niet te betalen.

1 like

Hoop voor je dat het meevalt omdat het is besteld voordat de regeling inging zou je in principe geen btw hoeven te betalen denk ik, maar weet ik niet zeker. De oude regels zouden moeten gelden want ten tijden van koop hoorde het nog bij de EU.

Misschien kan je in bezwaar gaan als je inklaringskosten hebt.

Ja had gekund…het klokje staat inmiddels op m’n bureau, maar ik heb m’n lesje wel geleerd!

2 likes

Op de aankoop van een nieuw horloge lijkt me die 17,50 redelijk verwaarloosbaar; is alleen bij kleine aankopen veel te duur.
Overigens krijg je bij CW geen bijkomende kosten; zij regelen zelf de inklaring voor je. Net als dat je bijvoorbeeld op de site van Tissot in Zwitserland een horloge koopt; komen ook geen kosten bij terwijl dat ook geen EU is.

2 likes

Ik las op de website van een UK bedrijf, dat wanneer het pakje niet opgehaald, dan wel geweigerd, zou worden, de refund van het aankoopbedrag eerst wordt verrekend met de openstaande kosten. Ik vermoed de administratiekosten en niet de BTW, maar zeker bij een goedkoop item weegt dat het zwaarst. Ik zal kijken of ik het nog kan vinden.

1 like

In de EU is het juist prima, dat werkt als een zonnetje. Logisch toch dat wanneer je van buiten de EU iets importeert, je BTW moet betalen?

1 like

Ik zou even contact opnemen met Amazon, zeker als je bij Amazon.nl besteld hebt, het is niet jouw probleem dat ze uit Engeland versturen, bovendien wordt dit ook niet (duidelijk) aangegeven op de Amazon site.

2 likes

Ja inderdaad gedaan, maar ben benieuwd wat daar nog uit komt…

1 like

Krijg net de dhl shipment confirmation binnen dat maandag mijn in de UK bestelde horloge binnenkomt. Duety plichtig, dus wordt vóórdat levering kan plaatsvinden, met mij verrekend.
Ik heb tot nu toe de prijs van het horloge minus de UK VAT (20%), betaald aan de webshop.
Wordt vervolgd… dan weten we van hoed en rand.

Nog even en het wordt goedkoper gewoon even naar de UK te gaan en hem zelf op te halen. :sweat_smile:

1 like

Op nieuwe dingen wel, maar dat je op vintage horloges ook btw moet betalen vind ik raar, zeker als ik ze van particulieren koop. Je zou dan ook op een of andere manier btw moeten kunnen terugvorderen als je die dingen weer exporteert, maar als particulier zijn daar voor zover ik weet helemaal geen mogelijkheden voor. :thinking:

1 like

Nee, daar is immers als nieuw product nooit BTW over betaald.

Het grote probleem is dus de kosten die de vervoersfirma’s aanrekenen voor het voorschieten aan de douane van alle taxen en eventuele btw.
En dat zijn vaak standaardbedragen. 17,5eu lees ik hier. Ik kwam al 14,75eu tegen bij UPS, etc etc. Zelfs voor een schamele 4eu aan invoerrechten.

Wel waar; als ik een horloge koop dat ooit nieuw in de UK verkocht is dan is er toen daar btw over betaald. Die btw zou dus terug gevorderd moeten kunnen worden bij export. Anders blijf je elke keer dat een horloge over een belastinggrens verkocht wordt weer btw betalen. :thinking:

Een dealer kan Britse BTW van de prijs aftrekken. Hij hoeft geen Britse BTW af te dragen.

Levering van mijn order staat nu op maandag (UPS)

1 like

Mogelijk is er allang EU btw over betaald; die vintage horloges vliegen continu de hele wereld over. Als ik dat horloge weer verkoop naar buiten de EU en later terug koop mag ik weer btw aftikken. Ik wed dat er horloges zijn waar al meer btw over betaald is dan het hele ding waard is.

Het is gewoon onterecht dat je als particulier bij export geen btw kunt terugvorderen, maar bij invoer wel moet betalen.

2 likes

Dat zeg ik, de dealer dient het van de prijs af te halen. Over de huidige waarde.

Ik koop bijna al m’n horloges op ebay, en het gros van de verkopers zijn gewoon particulieren; die kunnen nergens iets afhalen.

Normaal kun je op ups al zien of je nog iets zal moeten betalen.
Indien er niets staat en is douane gepasseerd dan zul je niks moeten betalen