Is deze Cartier tank echt of niet??

Hallo horlogekenners,

Ik ben sinds een tijdje al op zoek naar een Cartier tank, en zou er eentje gevonden hebben in de buurt. Enkel twijfel ik aan de echtheid van het stuk. Het is een erfenis, dus ze weet het zelf niet 100%… lijkt me erg oud ook…

Wat denken jullie??

Alvast bedankt!!

Ik ben geen kenner, maar dit ziet er niet goed uit voor een Cartier.

Ik ben ook geen kenner, maar de teksten op de wijzerplaat lijken niet bepaald strak geprint en de ‘guilloche’ is vergelijkbaar met het niveau zoals je dat op de vlooienmarkt in Taiwan zou verwachten. Waarmee ik niets kwaads over Taiwan wil zeggen maar de vlooienmarkt in Taiwan klinkt nu eenmaal als een lekker rommeltje.

4 likes

Ben ook geen kenner, maar zie wel gelijk dat dit een nepper is. Zoek maar eens op Chrono24 naar de Tank 2301 (dit model) en aanschouw het verschil in kwaliteit.

Een blik op het uurwerk kan je waarschijnlijk 100% zekerheid geven dat het om imitatie gaat.

image

Het moet een Tank Française voorstellen, maar volgens mij is het dat helaas niet… Ik ben slechts een liefhebber, maar er zal hier vast wel een kenner komen die dit bevestigt. :slightly_smiling_face:

Dit specifieke model is niet heel erg oud, bestaat sinds 1996.

Gezondheid.

8 likes

Goed dat je jouw oude vertrouwde avatar (heet het zo?) weer terug hebt ouwe reus! :+1:

1 like

Ik heb hier een echte liggen en kan je verzekeren dat degene die je daar hebt een (slechte) imitatie is.

Helaas heel erg nep. Een slechte “kopie” zelfs. Alsof je een foto van de fotograaf kopieert in de kopieermachine van de Albert Heijn, in zwart wit.

3 likes

Voor de vergelijking even die van mijn vriendin erbij gepakt…ziet er we iets strakker uit qua wijzerplaat heb ik het idee

Sorry voor de slechte foto kwalitieit :joy:, even snel met de iphone geschoten

Nogal mistig in jullie contreien zo te zien! :joy:

2 likes

Achterdekseltje eraf draaien en je heb je antwoord.

Ik zou mijn vingers er niet aan branden.

Antwoord van een kenner: 100% nep. Onder andere zijn de achterdeksel schroefkoppen te groot en is de band bevestiging bij een echte anders [ eindschakel bestaat uit drie delen > 2x smalle schakel en breed middendeel ]

En zoals klokkengek al aangaf bestaat de Tank Française pas sinds 1996 en is zeker niet zeer oud.

Snap niet dat dit nog steeds loopt. Volgens mij was na vijf minuten al duidelijk dat dit een echte nepper was :roll_eyes:

2 likes