Is deze dial/hands repainted?

Ik heb een vermoeden dat deze dial en hands repainted (de lume dus) zijn. Wat denken jullie?

1 like

Is niet de meest denderende foto dit.

Als je een wat duidelijkere foto hebt dan valt er misschien wat te ontdekken.

Beter dan dit heb ik niet…het is iets groter nu

1 like

Jammer.

Wordt te onduidelijk als ik hem groter maak.

Als de foto’s in de advertentie al niet bijster goed zijn bij horloges van dit kaliber, dan is dat al red flag nummer 1 imho.

Maar ik zie niet echt iets alarmerends op deze foto’s btw. Maar echt veel zie je niet.

Geen idee, ik kan het zelf niet zien op deze onduidelijke foto’s.

Zie wel dat ie aardig (slecht) gepolijst is. Ronde ongelijke poten waar ik aan 1 kant de lugholes, zelfs in deze hoek, zie. Ook ongelijke crownguards.

Durf bijna de aanname te doen dat de dial/hands ook wel aangeraakt zijn…

En waarom denk je dat?

Heb je wel eens een 1680 in je handen gehad?

De bezel insert en wijzers zijn vervangen. De font op de bezel klopt niet (lijkt meer op Tudor Sub bezel) en de lume pip en wijzers lijken luminova. Ik zou deze lekker laten gaan…

Zeker een repaint. Dat ‘Chrono24.com’ hoort niet op de plaat te staan.

15 likes

Als je bij een foto van vooraf een lughole ziet zou ik hem sowieso niet nemen…

Kast is enigszins gepolijst.
De lume is niets over te zeggen obv deze foto, dus ff betere foto’s opvragen. :+1:

Naar mijn mening zijn de wijzerplaat en wijzers niet opnieuw ingekleurd. Het betreft een MK2 wijzerplaat die vaak anders verkleuren dan de MK1 en 3. De kast is wel aardig gepolijst en de insert lijkt me van een nieuwere 5513 of service. De datum lijkt me ook een originele zilveren open 6 maar de foto‘s zijn aardig ruk😅