Is er een heksenjacht op Rolex? Rolex in de horlogemarkt onder verscherpt toezicht?

Hallo allemaal,

Het valt mij op dat bij elke Rolex advertentie er een moderator approved stempel onder komt.

Ook als het duidelijk om een Rolex gaat uit 2017 dus niet minder dan een half jaar oud en de advertentie dus duidelijk niet tegen de regels is. Waarom krijgen alleen Rolex advertenties zo’n approved label? Is er een soort heksenjacht op Rolex gaande? Staat Rolex op HF onder verscherpt toezicht? Zijn er mensen die standaard elke Rolex advertentie gaan vlaggen? Dat laatste hoop ik toch niet. Zou behoorlijk triest zijn…

Enough to talk about. Cheers!

3 likes

Ik heb dit topic even gevlagd omdat het over Rolex gaat :netherlands:

26 likes

Leuk, een inhoudelijk topic!

4 likes

Stuur Jur even een PB, die doet het toch? Een topic heeft weinig zin.

5 likes

Ja. Ik heb ook al voorgesteld dat ieder lid die een foto van een Rolex post buiten het Rolex deel een ban krijgt. De mods gaan in beraad over mijn idee maar het werd positief ontvangen.

22 likes

Graag de regels nog eens lezen.
Ik vind dit echt tenenkrommend.
Ik ga nu vergaderen en zal het zo nog even uitleggen (322 x denk ik) :roll_eyes:

41 likes

De regels
Het aanbieden van horloges waarvan algemeen bekend is dat deze zeldzaam zijn en boven de listprijs worden aangeboden is niet meer toegestaan als zij korter dan 6 maanden in bezit zijn van de verkoper hetgeen door de verkoper (alleen op verzoek van de moderatoren) dient te worden aangetoond. Denk hier bij aan sommige types Rolex, Omega etc.
Het net na deze 6 maanden aanbieden van een dergelijk (”gekocht, toch niet mijn ding en nog ongedragen Rolex”-) horloge mag ook slechts eenmaal per kalenderjaar plaatsvinden! We gaan er vanuit dat dit je niet nog een keer ‘overkomt’ en willen geen platform bieden aan dit investeringsmodel.

Het is dus NIET relevant hoe oud het horloge is. Al is het een Daytona uit 1963 (you wish) het gaat erom dat je hem langer dan 6 maanden in BEZIT moet hebben om hem boven list te mogen verkopen op het forum.
Na 6 maanden bezit mag dat wel. Natuurlijk kan je dan nog steeds in- en verkopen met winst maar ergens moesten we (we, want we hebben er een heel topic aan gewijd) een grens stellen.
Als je dan toch na 6 maanden bezit je Rolex kwijt wil (“toch niet mijn ding”) gaan we monitoren of dit niet te vaak voorkomt (handel) waarbij we de regelmogelijkheid hebben om dit al na één keer genoeg te vinden.
Staat je Rolex te koop binnen 6 maanden beneden list, dan kunnen we tóch nog kijken of dit vaker voorkomt. Iemand die 6 keer per jaar een Rolex koopt en na een week weer verkoopt met verlies, heeft óf teveel geld (ik weet wel een goed doel) óf weet toch winst te maken met zijn Rolexen en dan willen we graag zien dat er geen winst wordt gemaakt.
Is dit allemaal verplicht, rechtsgeldig etc etc? Nee. Maar dan kan je niet verkopen op HF. Wél ergens anders. En als je dan in je marktplaats advertentie zet dat je alleen maar zaken wilt doen met HF leden is dat jammer maar absoluut toegestaan. Wij gaan niet over marktplaats. Wij zijn een forum met een eigenaar en die eigenaar wil geen handel (ik ga hier niet verder in op handel maar beperk mij even tot Rolexen).
Dus als ik APPROVED onder een advertentie zet, hoef je niet te vlaggen. Ik weet dan dat het horloge langer dan 6 maanden in bezit is of heb over andere zaken contact gehad met de verkoper.

Dit soort topics die de regels aan de kaak stellen zonder ze gelezen te hebben gaan dus ook gewoon dicht!
(Ok, nu weer open voordat ik de CENSUUR sticker krijg)

55 likes

52 likes

Briljant. Ik ga dit topic ff in de gaten houden.

1 like

Allemaal onderdeel van de cancel culture, of in goed Nederlands de afrekencultuur.

Maar alle lof voor Jur die dit in goede banen leidt.

4 likes

:switzerland:

1 like

Duidelijk verhaal! :+1: we mogen toch wel trots zijn dat het blauwe gedeelte zo’n goede reputatie heeft als platform. Doet moet je koesteren en exclusief houden. Het “blauwe-gedeelte” is dus eigenlijk het Rolex onder de platformen! :sweat_smile:

2 likes

13 likes

Omega onder de platformen :rofl::rofl:

Jeetje, een “Heksenjacht”.

Dat doet me denken aan “De Noodklok”. Elke zichzelf respecterende belangenvereniging luidt die Noodklok minstens 1 keer per jaar! Anders tel je echt niet mee, dan denken je leden dat je zit te slapen.

Zo dient elke zichzelf respecterende serial-topic-starter minstens 1 Heksenjacht of ander Onrecht te signaleren, lijkt mij zo! Per week toch minstens.

16 likes

:joy: :joy:

Minstens.

1 like

The best witchhunt since the hunting of witches

13 likes

:joy: