IWC only (Deel 1)

Erg nice deze ingenieur. Ik twijfelde tussen deze en de zwarte variant. Uiteindelijk zwart geworden. Congrats met je eerste IWC!

1 like

Same here :wink:

1 like

Er zijn ook halve schakels in de band, dus juiste maat moet te vinden zijn.

1 like

Merci!

Schitterend!:heart_eyes:

1 like

15 likes

hele mooie klassieker !

22 likes

12 likes

Speciale buffellederen band laten maken met wit stiksel en ronde aanzet voor deze IWC Mark XII van een klant die het origineel te saai vond. Goede combinatie

17 likes

Ja zeker gepast en wel mooi maar toch ook wel heel erg ‘under the radar’ misschien zelfs een beetje saai/te basic?

1 like

Ja, mee eens.

Uiteindelijk daarom toch weer een Omega Dark Side of the Moon gekocht. Die knalt wat meer en heeft een veel gaver uurwerk.

12 likes

Toch maakt nog steeds veel verschil zo’n halve schakel. Ik vond mijn band ook wat aan de strakke kant, maar met een halve schakel er bij weer veel te los. Bij een explorer kun je halverwege de dag even de band ruimer zetten, dat zouden ze allemaal moeten kunnen.

12 likes

Very nice!

1 like

Bedoel je dan de rolex glide lock band? Dacht dat ze die alleen maar hadden voor de subs

Easylink op de niet-duikers. Heeft 2 standen.
De Glidelock heeft veel meer, kleinere, standen.

1 like

Ja dat kan zijn maar dit is het IWC topic :innocent:

en wat onderhoudskosten betr. is dit merk toch superieur in de hoogte daarvan :scream:

5 likes

Ingenieur 3227: 950 euro
Aquatimer GST Ti: 545 euro
Mark XV: 535 euro
Fliegerchronograph 3706: 720 euro.

En dan moeten per se van IWC de tritium wijzers worden vervangen van laatste twee.

Duur dus ja!..

Hierbij de juiste prijzen zoals ze momenteel gelden voor de Nederlandse markt:

De 3227 is vanaf €720,-, vaak is de rotor-as met beugel nodig en komt er nog eens € 210,- bij.
De Mark XV [ 3253 ] is vanaf €510
Ref. 3706 is vanaf € 610,- en heb in de technische informatie nergens de verplichte ombouw van tritium naar luminova wijzers kunnen vinden. Dus het MOET niet maar waarschijnlijk zal de Tritium niet meer stabiel in de wijzers gezeten hebben en vandaar het advies.

1 like