IWC only (Deel 1)

Super vet horloge, ik heb zelf een iets nieuwere variant van deze ingenieur. Dit is echt een topper!

1 like


Voor manlief een “nieuwe” IWC.
Echter kan ik er weinig info over vinden. Heeft iemand tips waar ik het beste kan zoeken? Het gaat om referentie R810AD. Mijn dank ik groot:)

11 likes

Prachtige Mark XV met tritium dial!

Ik heb zelf drie IWC Mark XV’s gehad, waarvan twee met de gewilde pyramid band. Ik vind het echt een klassieker, zat heerlijk om de pols, maar helaas nooit een goede klik mee gekregen. Snap nog steeds niet waarom, maar het is wat het is :slight_smile:

14 likes

Thanks! Welk versie heb jij? Die laatst in het blauwe deel stond vond ik ook erg mooi. Lijkt me mooi om nog eens een “nieuwe” erbij te hebben.

Zie ik het goed en heeft deze mark XV die externe AR coating niet?

1 like

Correct! Dit is pas vanaf de IWC Mark XVI ingevoerd en eigenlijk heb ik het liever niet aan de buitenkant van het saffierglas zitten. Veel te krasgevoelig. Ik denk dat het bij de XV wel aan de binnenkant zit.

Goed om te weten! Ik heb een mark 16 gehad en dat stond me inderdaad wat tegen. Voor krasjes en voor vette vegen constant. Misschien moet ik zo’n mark xv nog maar eens hoger op mijn lijstje zetten! Alleen zie ik ze niet vaak passeren :thinking:

1 like

Nee twee jaar geleden kwamen ze ook al niet vaak langs. Met leren band wat vaker, maar op de stalen band waren ze echt lastig te vinden tegen een normale prijs. Toen had ik nog het geluk dat Chrono24 de prijs-indexatie van de IW325301 nog niet op orde had. Dus dealers boden het vaak te goedkoop aan.

Prima “beeld” zonder AR!

7 likes

Heel mooi! Ik zou 'm zo van je overnemen :smiley:

Op leer zou er ook nog mee door kunnen, mijn mark XVI op staal vond ik mooi, maar niet helemaal mijn smaak. Sowieso heb ik graag wat taper in mijn banden, dat miste ik toch.

1 like

Of rice bracelet, vindt de pyramid mooier op mijn 3706 of UTc

12 likes

Dat is goed, moet je alleen even terug in de tijd :sweat_smile:

De pyramid band is geweldig op elke IWC van begin 2000. De laatste generatie Mark XV had in 2005 zelfs eenzelfde banddesign als de XVI. En jouw rice bracelet hoort dan weer bij het eerste jaar van de XV, tijdens de release in 1999. Best bijzonder dat bij zo’n relatief korte productieperiode er drie typen banden zijn geweest!

1 like

Ik heb de IW3239 in het zwart. Bijgevoegd even een snelle foto:

18 likes

Ja die zou ik er ook nog wel eens bijwijlen.

1 like

Dit is niet ref 810AD want de D staat voor een datum venster die deze niet heeft. Dus IWC 810A. Meestal zit er het uurwerk cal 89 in ( lange secondenwijzer ) Als je googlet op iwc ref 810 dan vind je diverse beschrijvingen van vintage watchdealers met veel info. Ook op chrono24.nl kun je dit als zoekopdracht invoeren en dan zie de verschillende types voorbijkomen.
Succes !

2 likes

810A is de A van automatic. Kaliber 854 en de AD heeft een kaliber 8541

2 likes

Ja die had ik gemist, dank voor de :+1: correctie

2 likes

3706 vind ik top

1 like

Ik zal volgend jaar ook eens een ritje plannen naar Tilligte

Een fijn adres, buitengewoon aardige en kundige horlogeliefhebber, goeie koffie en een prettige sfeer…

18 likes

IWC Big Ass Pilot :muscle:

24 likes

IWC Porsche design ocean 2000

7 likes