IWC only (Deel 1)

Deze is ook leuk lezen van begin t/m de Genta generatie…

https://www.frizzellweb.com/larry/ingenieur/

1 like

Ik woon in het midden van het land, en hier hebben we een gecertificeerde vakman in Leusden.

2 likes

Ja dat is wel een punt, de varianten met manufactuur uurwerk zijn 42,5mm of groter…

1 like

hola

19 likes

Jullie vergeten de ref 3228, 40mm kast met 80110 … en zicht bodem. Maar dan weer niet magnetisch afgeschermd. Dat kon niet meer uit :roll_eyes: maar voor het gemak van eta kies ik toch voor de 3239.


foto van internet

11 likes

De laatste kan ik je aanraden!

1 like

Horloge platform. Hadden die nou een winkel in Den Haag?

1 like

Op het Noordeinde. Eigenaar was Gerard Nijenbrinks. ( hij schrijft nu onder andere voor Fratello)
Ik heb heel lang geleden een Mark XV met witte wijzerplaat bij hem gekocht.
Net weer terug van de service en mijn vrouw is er al jaren blij mee :grinning:

2 likes

Eindelijk weet een kenner :blush:

1 like

Ja dat is ook het geval bij mijn Vintage Collection Inge. Zichtbodem dus geen Faraday kooi en niet magnetische afgeschermd (het uurwerk zelf heeft namelijk nog wel onderdelen die voor magnetisme gevoelig zijn). Daarmee zijn het geen echte Ingenieurs maar gewoon leuke horloges…Niet dat ik ooit last heb gehad van magnetische invloed op mijn horloges…Maar ja ik duik ook zelden en chrono functies gebruik ik ook bijna nooit…maar je verwacht wel dat horloges kunnen doen waarvoor ze gemaakt zijn…

2 likes

Nog een plaatje van de 666, loopt nu weer binnen de huidige chronometer specificaties. Best knap voor een horloge uit 1963 met “oude” techniek!

9 likes

16 likes

Even een plaatje van een plaatje. Binnenkort te bewonderen in het blauwe gedeelte…

18 likes

Altijd genieten met deze dial en hoe het licht speelt met de kleur.

19 likes

Tijd dat ie (voor de juiste prijs) weer naar huis komt :wink:

1 like

En zit de box al vol met PB’s want er waren wel wat mensen op zoek :slight_smile:

2 likes

Mooi! De 150 years edition. Lang niet meer gezien op dit forum.

1 like

Er is belangstelling… :wink:

3 likes

Heel mooi!

1 like

Ben weer lid van de IWC only club. :sunglasses:

30 likes