IWC only (Deel 1)

Genta rocks in every colour

14 likes

En de 7750 Flieger blijft een classic

Over restwaarde Rolex zijn we het eens. Net zoals de huidige “tulpengekte” rondom sommige modellen

4 jaar geleden kon ik hier mijn 76 great white 1680 niet kwijt voor Euro 4500. … De gekte is nu volledig los met prijzen naar Euro 6500 plus :slight_smile:

6 likes

Deze versie ook prachtig.
Met gouden accenten is voor mij persoonlijk minder geslaagd.

Dit is dan ook wel een echte beauty

Blijft een prachtig horloge. Heb er wel eens aan gedacht de mijne te verkopen maar als ik hem dan weer om heb wil ik hem weer houden.

1 like

Ik zou er graag zo eentje opnemen in de collectie.

1 like

Afgelopen weekend was ik in Rome. Vlakbij de Spaanse trappen even lekker smullen :slight_smile:

Durfde niet naar binnen te gaan in mijn korte broek, bezwete polo, toeristen hoedje op etcetera…

8 likes

Nee lijkt mij inderdaad niet praktisch in de smalle gangen van die boetiek :grin:

Je bent de 360 graden Camera bovenop vergeten…

1 like

deze vind ik erg, erg, erg mooi! Zou je het typenr met me willen delen?

Ingenieur IW3229

thnx, mooie klok. Ik ga hem in mijn achterhoofd houden!

18 likes

Lelluk… :scream:

2 likes

21 likes

Die zie je niet veel. Geen idee waarom eigenlijk. Heb hem weleens gepast. Hoewel te groot voor mijn pols vind ik het een van de mooiste IWC’s van de laatste jaren. Ik snap niet dat het enigszins een geflopt model is. Hetzelfde geldt voor de nieuwe spitfire chrono.

Ja. Ik denk dat de listprijs wel een beetje tegenwerkt.
Het verschil met de portuguese Classic is wel erg groot. Ik vind hem daarentegen mooier dan de 7 days, die wel in dezelfde prijscategorie valt.

Vooralsnog erg blij mee…

1 like

Die Portugese blijft echt een pracht klok, ook al zie je ze weinig op HF.
Mooie dial!

Ik denk niet dat de prijs echt een belemmering is, grijs zijn ze tegen leuke prijzen te krijgen. De grootte van de kasten en lange lugs maakt de huidige collectie niet geschikt voor alle polsen. Geen idee waarom ze geen kleinere horloges maken bij IWC.
Ik vind trouwens de chronograph Classic vele malen mooier dan de oude chrono. Alleen het glas ervan al is een kunstwerkje op zich. Het uurwerk heeft wat problemen gekend bij gebruik van de fly back functie, maar die gebruik je natuurlijk niet dagelijks.

Beste heren.
Graag even uw aandacht. Ik ben bezig met een mooie Iwc pilot chronograph.
Echter heb ik mijn vraagtekens bij een foto die ik heb ontvangen.
Ik zal hem hier plaatsen. Het plaatje van de garantie ziet er zo “rommelig” uit. Ik wilde er een nieuw topic voor starten. Maar wellicht beter om er eerst hier eens naar te vragen. Het is immers een IWC.

Uw kritische blik wordt zeer gewaardeerd!