IWC only (Deel 1)

Er komt een nieuw model aan van de Portuguese Chrono. Mooie kleur blauw.

Even een vraag hierover aan de IWC kenners.
Waarom is de tekst naast de “3 uur” (met "IWC Schaffhausen) bij de normale modellen niet op dezelfde hoogte geplaatst als de tekst bij “9 uur”?

Nu is het niet symmetrisch en niet helemaal in balans?

Het gangbare model waarover mijn vraag gaat:

En dan nu de nieuwe blauwe versie die het ook weer lijkt te hebben?

Gek genoeg is het plaatje op de IWC website anders?

2 likes

Dat is inderdaad opvallend

1 like

Volgens mij staan de woorden chronograph en IWC op dezelfde “Regel”. Door de lettergrootte ziet dat er raar uit.
De bovenkant van automatic en Schaffhausen staan ook op dezelfde hoogte, ook hier weer verschillende letterhoogte. Doordat de iwc groter is een Schaffhausen kleiner lijkt het geheel scheef op de dial te staan.

Nu je het zegt stoort het me. Verder zeer mooie horloges.

Die op de site, daar is de plaatsing van de tekst van mooier inderdaad.

2 likes

Indien mijn potje weer gevuld is , is dit zeker een kanshebber.

13 likes

En wat mag dit heerlijks kosten???

Heul mooi, Ed… maar ik doe het nog ff met mijn zilveren wijzerplaat…

Cheers, Otto

11 likes

Die is nog veel mooier want is in jouw bezit!! Geniet ervan.

1 like

De XVIII vandaag.

20 likes

Dag,

Ik heb een IWC Mark XV in bezit. Ik heb twee vragen;

  • Wie heeft er goede ervaringen met het servicen van dit horloge in NL?
  • Waar kan je het beste zijn om op termijn een soort van trade op te zetten tussen dit horloge en de IW371446?
6 likes

Waarom staat jouw driehoek op 12 omgekeerd?

Zelf alleen ervaring met IWC zelf. Brengen bij een AD en het regelt zich vanzelf. Niet goedkoop, maar wel goed.

Als je hier verkooprechten hebt, op de horlogemarkt te ruil aanbieden. Kan bij een grijze dealer, maar dan zit wel zijn marge ertussen.

Inderdaad deze (mooie!) klok los verkopen en de rest bijleggen voor een losse koop van de nieuwe. Levert waarschijnlijk het minste bijbetalen op. Vergelijk jouw klok en toebehoren met aanbieders op Chrono24 etc voor een goede indicatie van de vraagprijs.

Ik dacht al er klopt iets niet, maar dat is het inderdaad

3 likes

Is dit mysterie al opgehelderd ???

1 like

Idd ja! Ook ik ben nog reuzebenieuwd naar de verklaring daarvoor…

1 like

Nee, @Luchtkasteel neemt niet de moeite te antwoorden :disappointed:

1 like

Laten we hem the benefit of the doubt geven, maar volgens mij vermoeden we hetzelfde hier…

3 likes

Volgens mij zit bij @Luchtkasteel, het luchtkasteel aan zijn pols :neutral_face:.

1 like

Yup… zeker al je bedenkt dat 'ie een soort trade wilde opzetten… Wat hij daarmee ook moge bedoelen.

Het woord ‘nope’ dringt zich aan me op…

1 like

Hieronder mijn IWC’s. Allereerst een horloge uit 1957 met een caliber 89. Ik draag dit horloge heel regelmatig, want het past prima bij overhemd met pak. Het loopt goed op tijd en heeft een mooie klassieke uitstraling.

Mijn andere IWC komt uit 2008 en draag ik meer bij casual kleding. Lang met een bijbehorende zwart lederen band gedragen, maar onlangs een bruine band eraan gezet.

16 likes

Mijn Monaco op de tweede plaats gezet van meest favoriete klok :smiley::+1:

19 likes