IWC only (Deel 1)

Mijn nieuwe aanwinst. :heart_eyes:
De Ingenieur chronograph Lewis Hamilton.

25 likes

Stoer ding Albert.

1 like

Erg mooi👌

1 like

Oeioeioei… ik ben ook wel benieuwd want dit is geen originele zo te zien :joy::joy:

*Volgt mee

Deze laat zich erg lastig vastleggen door het spiegelende glas! Maar zojuist de 3706 om de pols gedaan

8 likes

Ik zie dat @Luchtkasteel om 14.00 nog online was. Laat even weten want we zitten met spanning op je antwoord te wachten :+1:t2:

2 likes

11 likes

Perlon…nee, gewoon niet doen…
Pracht horloge dat vele typen leer kan hebben verder trouwens !

1 like

Smaken verschillen… Maar Perlon? Een volkomen misfit imho. Doet veel afbreuk aan het overigens voor IWC iconische ontwerp van de Portugieser chrono. Zoek dan iets moois van leer voor deze klassieke youngtimer.

Cheers, Otto

1 like

:joy: mooi die scherpe reacties, houd ik van. Het was even voor de foto, het perlon bandje.
Leer staat idd veel mooier op de Portugieser.
De beige kleur is trouwens goed te doen met witte wijzerplaat in de zomer. Voor nu toch maar weer de vertrouwde zwarte lederen IWC band erop gegooid :ok_hand:t2: Fijne avond!

1 like

Vind ik ook zeker de mooiste, hoewel dat donkerbruin bij deze plaat ook goed zou staan

1 like

Perlon staat best cool :sunglasses:

1 like

Dag allemaal, Het duurde even om er achter te komen vandaar de late reacie. In het kort; de verkopende partij is dit niet opgevallen bij het inkopen en ikzelf ook niet. Ik heb de afgelopen weken contact gehad en de enige verklaring is dat het opleg gedeelte ooit los is komen te zitten en 180graden verkeerd is teruggezet. Verder dan dat komen we niet.

Ik heb het de MarkXV terug gegeven en heb mij aankoopbedrag retour. Het enige jammere is dat ik wel 3 bandjes heb (19mm) waar ik weinig meer mee kan.

Kortom Vahalis, dank voor het spotten! Bizar dat ik, de verkoper en nog en IWC dealer waar ik 2 keer geweest ben dit niet hebben gezien. Nu kan ik met het geld op zoek naar een IWC portugierser IW371446. Ik vermoed dat dit met een trade+cash lastig was als de wijzerplaat niet 100% is.

Nogmaals dank voor het spotten. En mocht iemand een tip hebben voor deIW371446 dan hoor ik het graag.

2 likes

Van een Rolex manufactuur uurwerk naar een valjoux 7750 is een stap omhoog ?
Wel een mooie klok hoor :grinning:

Wat een prachtig horloge !! Een mooie Santoni band er aan en hij is perfect.

1 like

Vind jij het een stap omhoog? En zo nee, waarom?

Ik rakel liever de oude discussie niet op over ETA versus Manufactuur, want dat ligt erg gevoelig op dit forum, maar ik vindt het absoluut geen stap omhoog.
IWC vind ik op gelijke hoogte staan met Rolex, als het om IWC’s gaat met inhouse uurwerken. De IWC’s met ETA of Sellita zie ik meer als gelijkwaardig aan Omega met 2500 uurwerk, of Tudor met ETA, welke ook prachtig zijn.
Persoonlijk mening hoor. Ik denk er sterk over om weer een IWC te kopen met ETA uurwerk, dus heb er zeer zeker niets op tegen. Ze zijn geweldig. Nieuw te duur, maar ze schrijven flink af en dus gebruikt prima geprijst en iedere cent waard. Wel spijtig dat IWC de ETA uurwerken niet meer zelf modificeert zoals ze voorheen deden. Dat maakte ze net even specialer.

2 likes

Als daar op een horlogeforum geen discussie over is dan is het ook niet goed :wink:

2 likes

OK, vooruit. Dan moet hij maar weg.
Oh… is al gebeurd. :slight_smile:

Van IWC naar Navitimer
Van Navitimer naar SUB!!! :smile:

Vandaag op een army nato voor de office jungle…

3 likes