IWC only (Deel 1)

Mijn beide schatten: cal. 8541…

… en 2400, cal. 403:

2 likes

Ik vind de portuguese met opgelegde blauwe indexen op de chrono prachtig. De gebroken cijfers zijn em daardoor vergeven.

Maar toch werd t em telkens, omdat ik em.toch te netjes vind voor mijn draagstijl. Hoewel… Ik draag ze toch weinig, dus eigenlijk zou dit wel een mooie gelegenheidsklokje kunnen wezen… Hmmm…

6 likes

Foto?:smiley:

:smile:

8 likes

Heb nooit een IWC gehad, wel overwogen om een IWC Mark horloge te kopen. Maar ik vond destijds het nieuwe datumvenster (afgeleid van een hoogtemeter in een vliegtuig) van de Mark XVII niet mooi. Maar smaken verschillen natuurlijk. Tweedehands zie je ze ook bijna nooit langskomen…

Poosje geleden volgens mij 3717. Iets rustiger ouder model. Zelf vind ik dat nieuwe venster ook wel geinig en het nieuwe ontwerp/formaat heeft wat meer wrist presence.

Klopt, vind ik ook niet mooi. Maar tot en met nummer XVI hebben ze enkel datumvenster. De tweedehands markt is je vriend. En, op de plaatjes van de komende Mark XVIII die ik tot nu gezien heb, zijn ze ook weer enkel.

Goeie keus :wink: Hier in het bezit van een 1e gen Doppelchronograph ref 3711 uit '93 fullset met stalen band.

Eind jaren '80 / begin 90s ontwikkeld door mr. Habring @ IWC. Hij maakt sinds enige tijd ook zijn eigen horloges; http://www.ablogtowatch.com/habring2-sustainable-watch-making/

16 likes

Prachtig met die stalen band.

Erg tussen getwijfeld met deze, maar.uiteindelijk gaven de imho stoerder wijzers op de 3717 de doorslag.

Cal 89, 1954
:smiley:

Komt nog wel eens eentje bij. Twijfel over een Flieger of de 3714 (prachtig horloge m.i. maar opgepoetst caliber doet mij wijken. Als ik zo de Fliegers zie dan zijn die wel prachtig!)

Grts DJ

3 likes

Ik denk dat aan de ingekochte kalibers van de Fliegers nog minder opgepoetst is dan aan die van de 3714.

Wow die is mooi!

1 like

Ja, denk het ook. Neig daarom ook naar de Fliegers. Die 3711 is m.i. de mooiste uitvoering!

Thanks!

Normaal ben ik niet van de vintages en ik vind een 3714 bijvoorbeeld echt heel mooi. (hoop hem ooit ene keer te kunnen kopen).

Maar die van jou heeft toch iets moderns in zich :smile:

3717 is ook erg fraai. Ik persoonlijk hou meer van de klassieke look van de 3711/13.

Ook gekeken naar de Doppelchronograph spitfire?

Verhoogde deel op de wijzerplaat welke de 10 afslacht … gotta love it or hate it :slight_smile:

4 likes

Band is idd prachtig. Helaas zelfde probleem als de PO band en geen fijnverstelling.
Dus je hebt een kans dat hij niet lekker zit :pensive:

Ook erg mooi. Maar ik vind de stoere military look van de 3717 en 3777 leuker.

Ik heb het niet goed geformuleerd. Als de keuze gaat om het uurwerk zou ik eerder voor de 3714 gaan omdat die meer bewerkt is. Daarnaast bevalt mij de symmetrie op de wijzerplaat.

1 like