IWC only (Deel 1)

Ondertussen zelf gevonden: 53,5mm. Is volgens mij een lange lug to lug, zal op mijn pols denk ik te groot zijn. Wat zijn de ervaringen met hoe groot de Pilot’s watch gronograph draagt?

Goed te doen Joost
Kijk in het blauwe deel

8 likes

Leuk stukje…

10 likes

Grappig stukje idd.
Stond enige tijd geleden naast hem door de vitrine bij S&C in Utrecht te turen. Vervolgens beide naar binnen. Wellicht heeft hij hem daar vandaan, al was die eerder naar buiten als ik.

1 like

IWC zoals het heurt.

1 like

Ik doe hier ook even mee :wink:

12 likes

Hallo,

Nieuw hier. Blij een forum gevonden te hebben. Ik ben absolute fan van IWC, alles begon bij de portugieser chronograaf.

Hierbij mn gloednieuwe blauwe automaat 500710.
De zilveren wijzers op blauwe dial gewoonweg subliem (vind ik toch)

Groet

44 likes

Welkom! Wat een prachtige aanwinst!
Gefeliciteerd

Zo, dat is een beste binnenkomer! Heel mooi!

heel mooi, kleine beetje jammer van de witte datum schijf…verder prachtig.

2 likes

Prachtige klok! Werkelijk schitterend - ook wetende hoe fantastisch mooi de afwerking en details zijn en hoe lekker groot het kijkglaasje aan de achterzijde is. Lekker staren naar het uurwerk.
En dat van die witte datumaanduiding: lekker laten waaien. Over smaak valt toch niet te twisten.
Deze diepblauwe heeft eeuwigheidswaarde imho. Nog ff doorsparen voor een volkalender en dan kan ik eindelijk ook een blauwe posten hier :wink: .
Groeten van zijn zilveren broer!

Cheers,
:sunglasses:
Otto

16 likes

Hehe klopt. Lang getwijfeld tussen deze of doorsparen voor annual calendar. Maar ik heb daar dan wel moeite met de “halve witte maan” dag-maand-jaar. Maar inderdaad, over smaak valt niet te twisten. De witte dag-aanduiding stoort me hier minder.

Voor de rest: ik las t hier ergens: wie kijkt nu naar zo’n horloge voor het uur.

Edit:

Voor Otto mijn binnenwerkje:

12 likes

Of het nou jouw backside is of de mijne, het doet me er niet zoveel toe: beide schitterend om naar te kijken! Natuurlijk is die van jou weer net ff iets actueler dan de mijne maar het plaatje verveelt imho nooit.
Overigens moet ik iets langer doorsparen dan voor een annual calendar, zie mijn avatar…
Geniet iig van jouw mooie blauwe!

Cheers, Otto

1 like

In 1 woord: WAUW !!
Ontzettend mooi horloge

19 likes

Hele fraaie klok, die 5007. Hoe is de nauwkeurigheid? Deze zou een stuk beter moeten zijn door de dubbele veerton. Mooi ook hoe ze het gevoelige pellaton mechanisme verbeterd hebben.
Mijn voorkeur zou denk ik altijd uitgaan naar de versie met de witte plaat en gouden wijzers, maar deze is ook erg fraai. Jammer genoeg een stukje te groot voor mijn pols. Ik heb hem een paar keer gepast. Zowel de oude 5001 als de nieuwe 5007 zijn net wat te groot.

Erg mooi. Hoe bevalt hij? Goed draagcomfort? Benieuwd…

Ja top. Draag m nog maar paar dagen. Ik moet nog wennen aan de dikte.
Als 1-watch-guy droeg ik altijd mn dunnere chronograafje met witte dial en blauwe wijzers. Deze is 1,7mm groter maar “toont” kleiner door donkere dial.
Ik heb dikke pols dus zit als gegoten.
Lijkt alvast goed op tijd te lopen.

Otto: ja, de perpetual, ook mijn graal. Maar gralen zijn onbereikbaar he…
Misschien ooit…

2 likes

Bevalt geweldig goed! De stalen band is één van de beste ooit! Het bijstelsysteem is geweldig en het draagcomfort is helemaal top.
Qua design vind ik hem mooier dan de huidige Aquatimer (geoordeeld vanaf de foto’s dus het kan nog veranderen ooit :stuck_out_tongue_winking_eye:). De wijzerplaat is enorm gaaf, het gebolde saffier doet de details steeds mooi naar voren brengen. De Ar-coating doet de zwarte plaat soms blauw aandoen, de indexen schitteren bijna net zo mooi als die van mijn Zenith.

I Am a huge Fan!

2 likes

Ik heb ooit de Cousteau versie van dit model gepast en dat beviel goed. Zeker die 42mm. Ik vind deze zeker ook mooier dan het huidige en vorige model.

1 like