IWC only (Deel 1)

Dat lijkt wel op smokkelen! @vetter veel plezier met je contrabande :ghost:

Kopersbescherming kost me 80 euro, dat is het me wel waard.
BTW/invoerheffing wil ik wel betalen, geen zin in gedonder achteraf. Krijg 8% btw terug, en moet dan 26,5% betalen.
De reden dat ik hem niet in Nederland gehaald heb is dat je ergens een grens moet trekken, wilde eerst een tweedehands Omega speedmaster en eindigde met een nieuwe IWC, waar ik ook nog graag een vouwsluiting bij wil. Budget is dus een beetje opgerekt.
Verder vertelde ik mijn vrouw dat ik dit in de verre toekomst als een erfstuk zie. En aangezien we 2 zoons hebben opperde zij dat er dan nog een horloge gekocht moet worden…:grin:

3 likes

Een goede keuze Vetter, heel veel plezier gewenst!

10 likes

Heb dit draadje altijd stilletjes gevolgd, maar vanaf nu mag ik ook meeposten. Mijn eerst IWC, en meteen een klein prinsje:

30 likes

Toch gek aan het worden van een doppel. Aangezien de 3705 nergens te vinden blijkt.

Nu is de vraag, 3711 of een 3713 (ook met tritium).

1 like

Ik begrijp het helemaal, heb zelf al 16 jaar een 3713 die ik zeer vaak draag. De keuze tussen de 3711
en de 3713 is vooral een persoonlijke voorkeur, de eerste meer een vintage look dan de 3713
en zeldzamer. Destijds kon ik de 3713 voor een aantrekkelijke prijs nieuw krijgen, anders had het ook zo maar de 3711 kunnen zijn. Ik heb altijd veel plezier van mijn doppel gehad en kan je, welke van de 2 dan ook, alleen maar aanraden!

17 likes

Ik doe mee! @PatrickA mooie strap trouwens :blush:

10 likes

Service beurt is al 700 euro, dus dan schiet je aardig op richting de 1000

3711 natuurlijk :slight_smile: Eerste referentie van de Doppelchronograph en slechts korte tijd in productie geweest (1993-1995). Daarna zijn ze overgestapt naar de 3713 referentie, omdat de productie van het gebolde saffierglas nogal lastig en kostbaar te produceren was. De bolling van het glas van de 3711 hebben ze bij de 3713 in de kast verwerkt, hierdoor heeft die kast wel erg veel hupjes en riggels.

Een goeie 3711 met originele tritium wijzerplaat/wijzers en kroon full-set inclusief stalen band is een goeie investering als je het mij vraagt, mede daarom heb ik er ook een :wink:

5 likes

Als iemand er eentje kan vinden ik houd me aanbevolen!

11 likes

Fraai uurwerk :ok_hand: ik heb een schaalmodelletje van het opwindmechaniek.

6 likes

Gaaf! Hier een foto va de voorkant

15 likes

Mijn eerste echte automaat IW3777
En in close up

12 likes

Heb je deze beauty al meer dan 5 jaar niet gedragen???

Hij is niet van mij :slight_smile: van een kennis die mij heeft gevraagd hem te helpen met het vernieuwen van zijn collectie

Dus deze gaat eruit??

Klopt!

16 likes