IWC only (Deel 1)

Nog steeds bijzonder.

18 likes

Hele vette foto!

1 like

Ingy Lewis Hamilton. :heart:

7 likes

Hebben jullie deze al gezien? Wat een schitterende klok! Enige storende vind ik de (in mijn ogen) uitlijning van het jaartal dat teveel naar links staat.

Eerlijk gezegd doet dat venster pijn aan mijn ogen. Daarnaast vind ik 45mm echt een grap voor een dergelijk horloge.

Jammer. iWC maakt ze veel mooier, maar heel vaak veel te groot.

2 likes

Klopt, al die uurwerken zijn ontwikkeld voor de grote diameters in een tijd waar groter de trend is (was?). Helaas is dit zo snel niet aangepast… hopelijk komen ze binnenkort weer wat kleiner uit.

Ik ben alleszins tevreden met mijn “mini”-IWC van 39mm! Waar een ETA uurwerk niet allemaal goed voor is :wink:

10 likes

Inderdaad erg groot, en imo te klassiek.
Deze is helemaal vreemd moet ik zeggen wel gedurfd en níet te groot:

Leuk concept. Die minutenaanduiding ziet er wel slecht afgewerkt uit. Links lijnt niet uit met rechts en de nul lijkt wel een tipje verf teveel te hebben.

1 like

Als je het over een lelijke klok hebt… Dat is een lelijke klok. (Is natuurlijk mijn pure en ongezouten mening).

Die zijn geen 44mm maar 43 :wink:

Bedankt, ik pas hem aan, maar hoe. Weet jij dat toevallig @JoostM?

Dat kan geloof ik niet meer… slechts enige tijd na het posten mogelijk

Al een tijdje een IWC Portugieser Chrono (IW371447) aan het volgen op een buitelands forum. Voor 3750 EUR lijkt het een mooie deal, echter ben ik nog niet zo overtuigd van het formaat van 41mm. Iemand anders die de Portugieser icm andere, grotere horloge in de set heeft? Heb het natuurlijk wel gepast, maar dat is 1 ding. Om de dag om de pols is iets anders. Hoor graag van de IWC-liefhebbers.

7 likes

Ik droeg mn 371446 als daily tot deze er uit ging.
Nu draag ik mn 500710 ook permanent.

Hangt af van pols zeker?

De chronograaf wel net dat tikje dunner. Dus ik zou zeggen: doen.

5 likes

Een collega van me heeft een in het wit, het is wel een fors horloge voor zijn stijl. Ik moet wel zeggen dat hij echt vrouwenpolsen heeft, dus dat speelt zeker mee.

Los van het formaat wel een heel mooi stuk en met zwarte wijzerplaat zal ie sowieso kleiner tonen. Als hij lug to lug niet te groot toont gewoon doen! :smiley:

Ik mag hier ook eens meespelen;

3711

26 likes

Nu ik vandaag een mooie IWC Flieger heb gescoord wil ik ook graag wat extra pilotenstraps. Iemand suggesties? Zit te denken aan zwart en/of grijs …

Een mooie band is bv de Rios1931 Black Hurricane. Wel een beetje aan de prijs … (Uiteraard ken ik ook onze forum bandenmakers)

2 likes

Ko maakt geweldige straps voor je prins :+1:

2 likes

Ko… 100% aan te raden. Rios is erg lang naar mijn mening.

2 likes

Ja, nu ze 150j vieren speciale reeksen he.
Zo ook deze.
In zijn tijd toch behoorlijk revolutionair zou ik zo denken? Voorloper digitale klokjes…