IWC only (Deel 1)

Klopt - model liep tot 2006

2006 kan ik met de beste wil geen vintage noemen

6 likes

Het model (ref. 3714) wordt nog altijd gemaakt. Echter, niet meer met deze wijzerplaat.

Paar nieuwe modellen:

Die timezoner 46mm…

Spitfire Bronze met groene plaat.

Ik doe mee vandaag :heavy_check_mark:

4 likes

Ik zie hem nu pas, mooi ding! Hoe bevalt hij Ed?

Die 46 mm is :-1:. Wel grappig om te zien dat het venster van de tweede tijdzone weer terug bij af is.

:blush:deze beviel erg goed maar niet meer in mijn bezit.

1 like

IWC heeft een hele hoop nieuwe modellen aangekondigd op de SIHH, met oa ene update in de pilootreeks: eindelijk alles inhouse zoals het hoort voor een merk als IWC!

Ik vind de spitfire lijn geslaagd, behalve het feit dat er fake patina in combinatie met wit op de wijzerplaten zit… maar ik kan niet wachten tot de reguliere chrono en mark reeks en de petit prince uitvoeringen de nieuwe uurwerken krijgen! Dan zou ik wel weer een mark overwegen! Mark XIX volgend jaar dan? :thinking:

4 likes

Goed om te lezen dat IWC ook minder grote diameters aan het introduceren is (39mm)! Erg jammer is de rode “Spitfire” text op de nieuwe Spitfire serie … bah!

De mijne (zo’n palmboompje staat toch beter op de achtergrond:-)

3 likes

Dat er nu een inhouse uurwerk in zit ipv een Sellita lijkt me belangrijker nieuws dan een regeltje rode text.
Deze horloges zijn naast waardevoller (door het uurwerk) ook een stuk mooier geworden (althans, naar mijn smaak).
Groen is wel weer een mode kleurtje, maar gelukkig is er keuze.

Waardevoller maar toch lager in prijs! Toffe dingen wat ze hebben geïntroduceerd

1 like

Het meeste geweldige nieuws is dat de prijs gelijk lijkt te blijven of zelfs daalt. Nu zijn dit de prijzen van een Pilot op een canvas band, maar dat zal niet heel veel verschil moeten maken.

Als ik van $4350 maar gemakshalve 4350 euro maak, dan is het goedkoper dan de Mark XVIII op lederen band (4500 euro). Ik roep het al twee jaar: de prijzen van IWC zijn zodanig opgevoerd dat de overstap naar inhouse movement het niet heel veel duurder zou maken, dus niet meteen de doelgroep overstuur zou maken. Maar dit is zelfs beter. Ik wil overigens hiermee niet inhouse de hemel inprijzen. Maar met een hogere power reserve is het alweer een stapje verder. De chrono ziet er ook prachtig uit. Ik ben benieuwd naar een nieuwe Petit Prince. Die sunburst is geweldig, maar de plek van de date window bleef een doorn in het oog.

5 likes

Ik weet nog altijd niet wat ik van het gedeeltelijke faux patina moet denken… Verder zie ik zo’n 39mm erg zitten

1 like

Nou, met alle nep-patina hoeft het voor mij niet. Ik blijf erbij dat de Mark XV de laatste goede model was.

1 like

Laat ik nou weer niet gecharmeerd zijn van dat type wijzers

Deze al gezien? Ook 2019 nieuwtje:

8 likes

Goed nieuws deze nieuwe modellen !
Ik vraag me af waarom een andere kleur voor de lume meteen neppatina wordt genoemd .

Faux Patina klinkt chiquer en het is dezelfde kleur als vintage tritium daarom noemen we het “liefkozend” (ik vind het niks in veel gevallen maar het is idd maar een kleur) dus faux patina. Dus alsof het opzettelijk verouderd lijkt ondanks dat het een nieuw product is. Geldt ook voor verouderde wijzerplaten en kasten zoals Zenith dit heeft gedaan met hun heritage modellen.

2 likes