IWC only (Deel 1)

Nee dat vind ik ook minder alhoewel het er niet lelijk uitziet. Maar met een nieuwe Mark zal dat ook niet gebeuren denk ik. Ik denk dat dit de nieuwe look is van de Spitfire.

Alle indices lume zal niet snel gebeuren (in reactie op andere opmerking) omdat die “cross hair” lay-out het design kenmerk is van de pilot watches. Vind dat ze hier ook wel vanaf mogen stappen.

Ik vind deze wel echt heel mooi om eerlijk te zijn.

1 like

Prachtig. Mijn meest gedragen horloge.

Uiterlijk komt bij mij wel op de eerste plaats. Daarna kijk ik pas naar bv het uurwerk. Ik merk dat als ik naar de Spitfire serie kijk mijn aandacht elke keer naar dat rode regeltje tekst gaat (het spat er gewoon af!) … Maar ik realiseer me ook dat iedereen anders is, zo stoorde velen zich aan de datumvenster op de Mark XVIII Petit Prince, wat ik weer niet zag …

1 like

Eens!

12 likes

11 likes

Ik begrijp het. Het is allemaal erg persoonlijk, maar dat maakt deze hobby ook zo leuk.
In deze prijsklasse moet alles aanwezig zijn, althans dat is mijn mening. Een uniek inhouse gemodificeerde ETA zoals IWC dat tot rond 2005 deed vind ik ook prima, maar volledig inhouse is toch het mooiste. Dan kun je ze gelijk weer 1-1 vergelijken met bv Rolex. De motor moet voor mij gewoon net zo merk-specifiek zijn als de kast. Ik wilde een Mark 18, maar dat idee is nu 100% van de baan. Nu wacht ik op de Mark 19, of laat me verleiden door de nieuwe Chrono. Sparen kan nl tot minimaal Oktober :smile:

In de prijsklasse tot bv €2k is bv een Sellita uurwerk wel prima natuurlijk, maar bij een prijsklasse daar flink boven, mogen de eisen ook een stuk naar boven.

Deze Mark 16 is erg mooi :heart_eyes:

2 likes

Thanks!

1 like

Nog wat nieuws over de kastdikte (via Monochrome):

“The 39mm case diameter is larger than the 1948 Mark XI (36mm) but smaller than the recent Mark XVIII (40mm). Interestingly, there’s a slight difference in thickness between the steel and bronze cases, with the steel being 10.8mm in height and the bronze 10.6mm.”

De dikte is dus vrijwel gelijk aan de 39mm ETA IWC Mark XVI (ook 39 mm), dus dat is goed nieuws! Er is natuurlijk ook grote kans dat het uurwerk erg op de ETA lijkt, maar dan met allerlei verbeteringen.

1 like

Eens :slight_smile:

7 likes

Oh lekker, met de band erbij :heart_eyes::heart_eyes:.

1 like

Als je 'm nog eens wil verkopen :innocent:

1 like

Ik heb de XV en XVI en ze gaan er alleen uit als de 39 mm AP Royal Oak er ooit komt. Dus dat wordt een gekke tweestrijd want deze modellen zijn in hun eenvoud ook geweldig. Pilot watches zijn toch een zwak van mij…

11 likes

Top gun
En

Mojave

5 likes

Deze Top gun zou ik ook wel eens irl willen zien :open_mouth: Jammer van de maat…

8 likes

https://www.timefactors.com/sb3new.htm

Nu komt Eddy van time factors ook aanzetten met nieuwe Speedbirds, met Selitta wel te verstaan.

sb3prs1-400

prs-45b-400

1 like

Nou, IWC maakt er gemakshalve €4900 van :grimacing:

2 likes

Serieus? De prijs in $ is vaak zonder “state tax” dus eigenlijk BTW vrij, omdat het per staat wisselt. Dan zal dat het zijn. Maar goed, prijs valt nog steeds mee voor een inhouse uurwerk. Maar ik ben wel benieuwd naar hoe het calibre eruit ziet.

edit: Zie nu ook staan op Monochrome, en 5500 euro voor de bronzen editie.

1 like

Absoluut een mooi horloge. Alleen jammer dat ze weer zo groooooooot zijn :man_facepalming:

44,nogwat. Man man. Zelfs voor Tom Cruise is dat aan de maat :joy::beers: