IWC only (Deel 1)

Stuur je ‘m even aan IWC? Deze zou ik ook kopen. Als aanvulling op de discussie: ik heb de Mark XVI in zilveren plaat, ook 39mm, dat is wat mij betreft op dit moment de ideale pilot. De Petit Prince is niet alleen wat groot, maar de afwerking van de wijzerplaat vind ik persoonlijk wat simpel/goedkoop ogen. Heeft ook met lettertype van de cijfers te maken.

4 likes

Correct, het nieuwe lettertype vind ik ook iets mooier. Ik heb zo’n twee jaar de Petit Prince gedragen en ik zou zo weer eentje met de blauwe wijzerplaat kopen. Het is de mooiste sunburst die ik tot op heden gehad/gezien heb in deze prijsklasse.

Dat is inderdaad flink en wat een onzin. Maar wellicht willen ze de prijsovergang naar hun inhouse uurwerken soepeler maken? Meeste kopers hebben geen idee wat er ik zit.

Oef. Die Bronzen spitfire vind ik wel heel gaaf.

En om wat tegengas te geven aan al die piloten. Een fotootje van mijn Portugieser :wink:

13 likes

De nieuwe stalen Pilot chrono 41 mm met inhouse calibre wordt 6400 euro.

12 likes

He bah die fake patina op wijzers.

Dat is de look van de nieuwe Spitfire lijn. Denk dat de reguliere chrono gewoon weer een moderne update krijgt.

Het is ook niet helemaal mijn ding, maar ik vind het wel mooi gedaan in dit geval :slight_smile:

De flieger maar weer eens om de pols gedaan.

10 likes

:thinking::smile:

1 like

Ik ben al een heel tijdje op zoek naar de zwarte ‘kevlar’ band van de IWC 3789 - IWA19411

Tot nu toe grijp ik elke keer mis, heeft iemand enig idee wie deze nog zou kunnen leveren? Ik wil hem heel graag monteren op mijn 3717 (ook lug to lug breedte 21mm)

Wat zeggen ze bij de IWC boutique in Amsterdam? Niet meer leverbaar?

Ik heb ze vandaag een mail gestuurd met alle info, ik had al een keer gebeld maar ik denk dat ze daar te weinig tijd voor nemen/hebben dus toen een heel kort antwoord gekregen "nee helaas meneer’

die band moet toch nog wel ergens te verkrijgen zijn…:face_with_raised_eyebrow:

Hier mijn horloge dat ik al drie jaar met plezier draag. Ben er nog steeds verliefd op, ook al zoek ik momenteel een tweede mooie 🥰

12 likes

Mooie richting die ze op slaan. In-house movement. Niet dat het daardoor direct beter is maar het is mogelijk interessanter dan de uurwerken die ze nu gebruiken. De diameter is afgenomen binnen de verschillende modellen, en de ontwerpen hebben net wat meer vintage flair dan voorheen. Dat terwijl prijzen gelijk blijven.

Ik heb even in mijn IWC Workbook gekeken van 2008. Daar staan 2 banden in die 21 mm breed zouden zijn. Van de IW3789 en IW3799. Ik heb zelf de band van de 3789 voor mijn IW3717.
Nog even in workbook van 2011 gekeken. Klopt toch niet die van de iw3799 is 22mm breed. Dus je moet echt die eerste hebben.

thanks, dus de IWA19411 is correct (standaard maat)

Correct.

Heb zelf deze band er ook weer opzitten nu. Blijft de mooiste combo voor mij.

5 likes


Zojuist opgehaald in het Noorden des lands.
Alleen de band al…:heart_eyes:

15 likes