IWC only (Deel 1)

Correct maar met +25% invoerrechten zit je toch al op 7000 euro…Veel geld voor een Sellita klokje met een kastmateriaal dat we ook nog vaker gaan terugzien bij IWC. Maar het is al uitverkocht dus probleem opgelost :wink:

Klopt. Tzit m in de details.

@lasteraar : mooi. Iwc noemt de 7d automatic dan ook the Golden Ratio of watches :slightly_smiling_face:

6 likes

19 likes

Tijdloze schoonheid, deze Aquatimer!:heart_eyes:

1 like

Eens! Ik vind deze lijn veel geslaagder dan diens opvolgers. Het horloge en ook zeker de stalen band is zo strak dat ik soms niet kan begrijpen dat dit deze in 2004 geïntroduceerd is en dus al bijna vintage. In ieder geval wel een verademing na de wansmaak van de jaren 90.

3 likes

Niet te veel laten zien… Anders krijg ik nog spijt dat ik deze heb weggedaan!:blush:

1 like

Helemaal mee eens, had iets heel moois kunnen zijn.

1 like

Zie net op de site van Ten2two dat hij er net een binnen heeft op rubber. Op Chrono24 staat hij al gereserveerd. Wil hem het liefst op staal, maar vrees dat ik te laat ben🙁

Staal is wel te prefereren. Die band is geweldig! Prachtig systeem. Op rubber oogt ie ook sexy, maar ik heb ook wel minder positieve verhalen gehoord over het rubber van iwc.

Banden swappen kan je wel vergeten met deze, of het moet tussen rubber en staal zijn.

Je bedoelt de titanium aquatimer GST uit de jaren 90? Dat vind ik toch wel de mooiste duiker van IWC. Bovenstaande is mooi, maar na de GST is het in mijn ogen qua design alleen maar minder geworden.

1 like

Ik doelde meer op de algemene wansmaak van toen. De GST is mooi, maar de 3548 vind ik veel mooier.

Mee eens. Heb ze beide in het titanium.
Vind de 3538 wat specialer vanwege het dikkere glas en 2000m diepte rating. Maar zowel in staal als titanium blijven het mooie klokken! Als ik ooit nog de cousteau divers versie in het staal kan kopen komt die er ook nog bij.(niet voor de vraagprijzen op chrono24…)

6 likes

De Cousteau diversversie is echt geweldig inderdaad!

Ik vind deze serie echt een van de mooiste aquatimers! Jammer dat IWC elke paar jaar het model/ ontwerp drastisch verandert; dit model had mijn inziens klassieker potentie.

Deze zijn ook geweldig, zeker die chrono op staal:

5 likes

Dit is toch ook wel één van de mooiste versies! :+1:

Chrono is ook mooi. Alleen 44mm is wel erg groot.

Deze is niet van mij :unamused:, maar heel knap.

Dit is waar IWC voor stond: uitgepuurd, functioneel, leesbaar, goed uitgedacht en toch met een flair …

Nu is dit eerder bij Sinn dat je dit moet zoeken.

19 likes

:thinking: zou het toeval zijn dat er in mijn horlogebox ook een aantal Sinn’s zitten?

Ontopic: ik zie net dat de huidige Aquatimer lijn maar tot maximaal 30 bar waterdicht is. Ik vraag me af hoe dat zit. Het is natuurlijk wel genoeg, maar toch 2000m spreekt meer tot de verbeelding.

1 like

Kijk en dit vind ik wellicht de mooiste Aquatimer; erg gaaf.