IWC only (Deel 1)

Jazeker , draagt makkelijk en super leesbaar. Duiker mag wat groter zijn van mij, en deze heeft korte lugs.

De pols is meestal 18cm en hij zit op een mat groene IWC canvas Top Gun band die goed matched. De rubber band is voor mij niet zo comfortabel, maar wel heel lang als je er echt mee wilt duiken.

10 likes

Gefeliciteerd met deze fantastische aanwinst :smiley::+1:

1 like

Gevallen?

Nee, gewoon 11 jaar geen onderhoud gehad en toch aardig gebruikt. Rotor ligt half los in het uurwerk, kroon schroeft niet helemaal lekker dicht (zit nu wel dicht), kast niet in al te beste staat…

Ik hoop dat het goedkomt anders in t blauwe gedeelte voor de prijs van een Steinhart, hahaha.

3 likes

Excuus, ik dacht echt dat de 10 gebroken was. Maar zie nu dat dat zo hoort. :man_facepalming::see_no_evil:

Soit na 11 jaar mag dat wel een beurtje!

:v:️:beers:

1 like

Zeker. Ik kijk er naar uit om hem te dragen. Ga een custom kroko leren band laten maken, kekke vouwsluiting erop en gaan :+1:

1 like

Volgens mij heb ik nog een aftermarket rubberen bandje liggen die daar op past. Als je hem kunt laten maken en je wil een goedkoop nieuw bandje moet je maar ff een PB doen :slight_smile:

1 like

Zelfde verhaal als met de IWC Mark Pilot Watches. Deze stijgen heel langzaam in waarde omdat ze steeds minder vaak aangeboden worden. Reden dat ze niet heel snel in waarde stijgen is omdat ze natuurlijk allemaal ETA uurwerken hebben. Ik zou niet anders willen, maar het is voor veel verzamelaars minderwaardig. Daardoor loopt het niet zo’n vaart. Gaat nog wel veranderen denk ik, nu IWC overgestapt is naar Sellita en de komende jaren volledig naar inhouse gaat.

37524 uurwerkje, niet geheel standaard ETA :wink:

4 likes

Super, thanks! Even de prijsopgave afwachten, daarna kom ik in de lucht.

1 like

Dit blijft mijn favoriete IWC.

7 likes

Weet iemand wanneer de nieuwe Pilot’s in de winkels verwacht worden ? Ik kan deze info nergens vinden.

Het gaat mij om dit exemplaar:

6 likes

juni / juli . Ik heb ook mijn oog laten vallen (en het wil niet meer loslaten…) op deze:

12 likes

Ik heb deze als screensaver gezet

4 likes

Dat rood er in is echt tof. Subtief wat kleur er in.

De verrassing van 2019.:grin:
Deze Aquatimer heeft al mijn verwachtingen meer dan waargemaakt.
Wat een fantastisch mooi horlige en wat draagt hij heerlijk op de soepele rubber band👍

Ik ben erg benieuwd hoe deze op staal draagt. Mocht iemand een in goede staat verkerende originele stalen band te koop hebben of weten, dan hoor ik graag via PB

13 likes

Hij is mooi!

1 like

Hoho Peter, het jaar is pas begonnen. :smile:

2 likes

Titanium?

Tja deze gaat er tzt komen, nu even de geldboom water geven. :wink: ik vind deze IWC377714 echt een schitterende kanjer om de pols. Lekker stevig met een maatje 43mm bij 15,2 mm dik en LtL van 53.5 mm. Een stevige knaap mag je wel zeggen. Met een aangepast 7750 uurwerk erin zal het allemaal best lopen.

2 likes

Nee, dit is de stalen uitvoering.
Die vind ik stiekem mooier dan de titanium.