IWC only (Deel 1)

Klopt, dit is voor mij de ultieme IWC flieger.
Ik hou alleen niet zo van leren banden i.v.m. zweterige polsen. Ik heb hem omgehad met stalen band, maar die combi vind ik niet mooi en om hem nou op een nato te zetten🤨
Ik denk in de verre toekomst (2-3 jaar) dat deze er ook bij komt en dan alleen dragen <15 graden😧

Klopt Floydian67 op staal vind ik hem ook niet mooi, dat vind ik teveel van het goede en hij valt op de een of andere manier weg in de stalen band.
Ik heb ook een Steinhart flieger op leer en had ook een stalenband erbij gekocht maar dat staat gewoon niet mooi, weer verkocht die stalen band. Op leer is hij het mooiste en springt er gewoon echt uit. Ach dat zweet valt bij mij wel mee. Heb daar gelukkig niet zoveel last van. Maar we hebben weer een mooi doel om voor te sparen. :muscle: Enne de prijzen, zonder moeite gewoon al minimaal 1400 euro korting op de AD prijzen, ik ga daar tzt eens voor zitten. Bij Nelo watch of RH watch daar zijn de prijzen al een heel stuk vriendelijker dan de AD. En bij ““stevig”” babbelen kan er nog wel wat extra af…:wink:

1 like

Nee geen nato!! het horloge is ruim 15.2mm dik en dan op zo,n dun natobandje is absoluut geen gezicht. Gewoon lekker dik leer minimaal 5 mm.

15 - graden je moet op de Noordpool gaan wonen…:joy: maar dan wel, met deze klatser om de pols!

Gefeliciteerd met je mooie aanwinst. :ok_hand:t2:

1 like

Vanmiddag op het terras in het zonnetje. :heart_eyes:

14 likes

Wat voor model is dit, vind die super cool!?

Dat is de nieuwe IWC pilot watch double chronograph Top Gun Ceratanium. Gaaf he!?

1 like

Die prijs ook pfff
Wel apart ja

Ik heb sinds kort deze IWC op een shortlist. Niet meer in productie. Model 3228

8 likes

:ok_hand:

29 likes

Zeker eentje voor op de wishlist!

Ja ik ook

Weet iemand wat de lugafstand is van deze nieuwe Spitfires? Ook 50mm net zoals de Mark XVIII?

3 likes

Update v/d Ingenieur:

In eerste instantie lijkt er niet veel mis mee, behalve de kroon (uiteraard ook een service welke erg hard nodig is). Wellicht dat die vervangen moet worden ( dus ook naar op zoek nu, sowieso 1 ‘voor de breek’). Ref vd iwc is 3227-03, mocht iemand nog wat weten verneem ik graag.

1 like

Na 11 jaar lopen en een uurwerk 80110 dat geen slijtage in de automaat heeft? Bestaat gewoon niet > zeker een nieuwe rotor-as met kloof en pellaton delen nodig.

1 like

Hoort bij de service toch? ik ben allang blij dat die rotor niet stuk is, daar was ik 't meest bang voor.

Bedoel ermee te zeggen dat er meestal redelijk veel onderdelen vervangen dienen te worden en als ik je eerdere bericht over de kroon lees dan doe je het zelf. Dus dan lopen de kosten wel op.

De rotor zelf is “nooit” defect > de lagering is altijd wel uitgelubberd.

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Nee maar mijn IWC Mark XVI is ook 39 mm en heeft 20 mm lug width. Zo te zien is dit ook zo bij dit nieuwe model. IWC heeft alleen bij de Mark XV een 19 mm lug width gebruikt en dat is ze nooit in dank afgenomen :wink: