IWC only (Deel 1)

Heb je een PB gestuurd met uitleg.

Hi JVK, dank voor je reply. Ik ben op zoek naar de afstand van lug 2 lug (niet het deel waar de band tussen zit). Bij de Mark XVIII is die als het goed is 50mm, mijn hoop is dat het bij deze Spitfires minder is (gezien mijn dunne pols)

Ah sorry, verkeerd gelezen. Ik heb mijn Mark XVI er even bijgepakt en het kastmodel lijkt hetzelfde te zijn.
De Mark XVI heeft een lugafstand van 47/48 mm. Als je een keer in de buurt van Utrecht bent mag je het een keer proberen.

7 likes

Mooie klok! En dank voor het aanbod. Ik weet dat bij de XVIII de L2L 50mm is en ‘groot draagt’ op een 17,5cm pols. De diameter is 40mm en aangezien de spitfire (en wellicht de opvolger van de XVIII) 39mm is, hoop ik dat de L2L ook iets kleiner is, bv hetzelfde als jouw uitvoering. Maar ik ben bang van niet.

Tsja het blijft altijd lastig in te schatten, ik vond het op mijn 18 cm pols ook een aardige aanwezigheid, maar dat kwam vooral door de dunne lunette. Dan is het een aardige plak blauw (Petit Prince) of zwart. Maar dat was ook weer de charme. Heb het uiteindelijk verkocht omdat ik het te weinig droeg en mij ook begon te ergeren aan het offset datumvenster.

9 likes

Helaas kan de IWC niet gerepareerd worden bij mijn horlogemaker. En voor Richemont ben ik te arm. Dus hij komt vanavond in het blauwe gedeelte :slight_smile:

@Captaingingerbeardd ik heb wel een goed adres voor je iwc misschien? Is die van mij ook is geweest.

7 likes

Prachtig horloge. Maar die gekke bandjes… :see_no_evil:

3 likes

10 likes

Portugieser 150 years limited edition.
Weet iemand hoeveel er in Nederland geleverd zullen zijn? Wereldwijd zouden het er 2000 zijn.

9 likes

Mijn Speedbird III van een aantal jaren terug is nog met een ETA…


Deze Portofino is van 2013 maar een passend kort IWC-bandje kost zoveel dat ie gewoon in de box blijft met de vrijwel ongedragen standaard band

3 likes

Waarom koop je dan geen minder kostbaar bandje? Zonde dat het horloge niet gedragen wordt :frowning:

Hoi Deniz,

Ik kocht hem omdat ik hem zo mooi vind, maar eigenlijk oogt hij te groot op mijn smalle pols. Ik wil hem dan ook verkopen, maar moet eerst uitzoeken wat ik er hier op het HF voor kan vragen. Sjieker dan Rolex hoorde ik, maar niet zo gewild als Rolex…

1 like

Ah, jammer.

In principe kun je alles ervoor vragen, maar of je het ervoor krijgt is een tweede ;).

Oeps, ik loop 700 postings achter, dan maar met een plaatje weer helemaal “bij” :sunglasses:

6 likes

Mooi horloge Willem!
Staat je op de foto gewoon prima hoor.

16 likes

Zal mij wel weer een ban opleveren, maar afgezien van dit Porsche design, en alle vormen van Portugieser, kan geen enkel IWC horloge mij bekoren…:grimacing:

1 like

Iedereen heeft toch recht op een eigen mening en zo lang je die op een normale manier uit is dat toch geen probleem :grin:

1 like