IWC only (Deel 1)


Zo mooi, was vorig jaar helaas net te laat om er 1 aan te schaffen…

7 likes

14 likes

Draag jij een vouwsluiting altijd ‘naar’ je toe?

:v:

Blijft overigens ook echt wel een mooi horloge! :beers:

1 like

Standaard zo bij de IWC’s.

@Bauhaus; Mooi!

2 likes

Klopt, @Bidle heeft gelijk, standaard zo bij IWC.
En ik vind het wel mooi eigenlijk.
Soms plaats ik andere bandjes ook zo.

1 like

Fraai hoor zo.

Gelijk aan vrouwlief laten zien!!!

Maarre serieus, zou met name een bruine band erg mooie vinden.

1 like

Nog niet aan gedacht. Ik draag meestal zwarte schoenen en dan past dit goed daarbij.

Maar (donker)bruin zou zeker ook mooi zijn erbij. Net als bij de IWC Pilot Petit Prince (bruine Santoni). Nog eens naar kijken :thinking:

1 like

Ik doe dat ook altijd. Bij mijn Parmigiani wordt hij zo geleverd, bij mijn andere horloges met vouwsluiting draai ik ze altijd om. Comfortabeler vind ik.

3 likes

13 likes

Nog steeds content met deze…

12 likes

Target voor 2020

6 likes


Nog steeds heel blij mee :facepunch:t2:

13 likes

Nog nooit op gelet, is bij de Monaco van Tag ook het geval.

Oeps, bij nader inzien toch niet :innocent:

Bangelijk klokje!

1 like

Een vouwsluiting hoort te openen door hem van je af te bewegen, dus het scharnier zit richting de “12” uur en niet naar de 6 gericht. Hierdoor vergroot je het draag comfort mede omdat er in de buurt van het scharnier meestal een radius zit.

Andere manier voor controle: draai het horloge naar onder zodat de handpalm zichtbaar is, nu moet de naam of het logo leesbaar zijn en niet op zijn kop zitten.

Problemen ontstaan bij het monteren van een standaard band aan een vouwsluiting die geconstrueerd is voor speciale banden > korter deel zonder gaatjes en langer deel dan standaard met gaatjes. Standaard band is 75 / 115 mm en voor bijvoorbeeld een IWC band die aan een vouwsluiting hoort is dat dan 55 / 135 mm [ afhankelijk van het model ]. Doe je er toch een standaard lengte aan dan moet de vouwsluiting op zijn"kop" geplaatst worden.

1 like

23 likes

20 likes

Deze IWC perpetuum was, toen ik hem op Singapore-airport een jaar of 10 geleden voor het eerst zag, voor mij de aanleiding dat ik onderstaande Frederique Constant FC-775MC4S4 uiteindelijk heb gekocht.
Wel een kwart (ruim 8K) van de IWC prijs en… tijd, dag, maand, jaar en maandstand via 4 “pushers” (netjes verstopt in de zij-rand van de kast) ZELF makkelijk in te stellen (zie bijgeleverde pusher-tool op de overzichtsfoto).
Bij IWC is dat alleen door een dealer te doen en kost een vermogen ( ca. € 1500 ??).
Verder vind ik de IWC wel erg groot/hoog. Ben wel erg onder de indruk van de technische/mechanische complexiteiten van dit soort horloges !!
Heel bijzonder.

7 likes

Prachtig, misschien wel de mooiste iwc duiker

1 like