IWC only (Deel 1)

Dank,

Ik vind de blauwe ook heel mooi maar je hebt gelijk de datumschijf contrasteert dan best heftig.

Mooie aanvulling binnen mijn collectie vind ik.

2 likes

Gefeliciteerd, nu hopelijk een beetje rust en lekker genieten!

1 like

Maar eens een detailfoto geprobeerd - lastiger dan verwacht. Maar de secondewijzer in rood blijft toch favoriet!

5 likes

Mijn eerste IWC gekocht. Had een flinke vertraging op Schiphol en kon uiteindelijk de verleiding niet weerstaan. Ik had eerst de nieuwe spitfire automaat in gedachten maar ik had altijd al een zwak voor keramische horloges en toen zag ik deze. Ik was al maanden aan het twijfelen wat de volgende aankoop zou worden, voelt toch goed als je eindelijk doorzet.

Weet iemand wat je ongeveer aan precisie van het nieuwe in-huis kaliber (32110) van iwc mag verwachten?

24 likes

Binnenkort in dit theater Mark XII

17 likes

Gefeliciteerd alvast, en die 889 JLC motor is erg goed ! Mooie klassieke wijzers ook.

1 like

Gefeliciteerd ! ik denk dat het uurwerk ook tussen de 0 en + 7 sec p/dag afgeregeld moet zoals de andere eigen uurwerken van IWC.

Zal hem timen :+1::joy:

Laat je die band lekker bij Roel?

3 likes

Gefeliciteerd!
Wat is de diameter van deze?
En heb je ook een wrist shot?

Diameter is 36mm ex kroon. Draagt zoals een saffier Datejust of Explorer.

Gr. Roel

11 likes

Persoonlijk, op leer mooier, rustiger aan je pols…

3 likes

In de Mark XII zit een 884/2 en geen 889. Lijken wel veel op elkaar.

Opgegeven tollerantie door IWC is -2 tot +7 sec/24 uur voor de 884/2. Als het een 889 was dan lag de opgegeven afwijking nog strakker > 0 tot +5 sec/24 uur. Het verschilt dus per kaliber.

1 like

Mooi en Classic! :ok_hand:

1 like

Zover ik weet is 884 het nummer dat IWC aan het kaliber 889 van JLC heeft gegeven.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&IWC_884_2

1 like

Het verschil zit hem in de afwerking, basis is inderdaad wel gelijk. IWC heeft de 889/2 ook 1:1 toegepast in andere modellen, deze heeft oa een gouden rand als rotor massa. Daarom was mijn opmerking dat er in de Mark XII geen 889/2 maar een 884/2 zit.

2 likes

Je hebt gelijk, ze zijn niet exact dezelfde.

Overigens, het enige andere IWC kaliber met de 889 als basis dat ik ken, de 887 die gebruikt is in de Ingenieur ref. 3521. Die had echter een platina rotorgewicht.

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&IWC_887

1 like

Dat is niet correct, IWC noemt het cal 884 maar het is de basis JLC 889. https://watchbase.com/iwc/caliber/884

Er zijn wat aanpassingen aan gedaan vandaar dat het er iets anders uitziet. De eigen IWC uurwerken - dat sloeg op TTTVD `s vraag, niet op de Mark XII ( dus excl de gemodificeerde eta of jlc ) hebben nooit een - sec p/dag tolerantie dus vandaar dat ik denk dat dit voor het nieuwe uurwerk ook zo is , maar ik weet het niet 100% zeker.

1 like

Geloof mij maar, ben een gecertificeerd IWC horlogemaker en heb de info direct van de technische informatie van IWC Schaffhausen :wink:

2 likes

15 likes