IWC only (Deel 1)

Helaas niet deze :sweat_smile:

6 likes

Waar heb je dit kunnen vinden? Hij loopt momenteel -12s p/d en dat lijkt me voor een compleet nieuw horloge niet helemaal volgens verwachting.

Het nieuwe kaliber 32110-20 zou een gemiddelde afwijking in 5 posities mogen hebben van -5 tot +7 sec/24 uur bij vol opgewonden uurwerk. De praktijk waarde kan afwijken tov de gemiddelde waarde omdat er onderling per positie een waarde van -4 tot +15 sec/24 uur mag zitten.

De -12 sec. per dag is ver onder de gemiddelden maar kan te maken hebben met de kersverse aanschaf. Uw horloge beschikt namelijk over een silicium anker en ankerrad die en speciale smering hebben. Zou het een week of 2 testen en als u niet tevreden bent naar een dealer gaan.

de bovenstaande informatie is alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers / gecertificeerde IWC horlogemakers.

Ah vandaar dat ik niks kon vinden. Thanks voor het uitgebreide antwoordI Ik ben momenteel toch nog een tijd buiten NL dus ik bekijk het nog eens als ik weer thuis ben.

Pakweg 5 seconden bij de eerste metingen. Schandalig :joy:

Mooie nieuwe aanwinst :ok_hand:, had 'm nog niet eerder gezien, maar kon hier aardig bijlezen en hier ook: https://monochrome-watches.com/iwc-pilots-watch-automatic-top-gun-iw326901-sihh-2019-price/

Leuk stuk op Hodinkee over de nieuwe 41mm IWC Pilot Spitfire Chronograph.

Een horloge die wel me aandacht heeft, maar na deze review twee zaken die me tegenvallen:

  • De mixed kleur van de lume wijzers vs indexes (echt een hekel aan als het afwijkt)
  • Lug to lug >50mm … heel erg jammer …

Wat vinden jullie van deze?

8 likes

Deel je mening! :slight_smile:

1 like

Eens wat betreft de kleur van de wijzers!

De LTL kan bijna niet kloppen…?
De 43mm pilot chrono zou 51mm plus kunnen zijn.
Deze niet denk ik, meetfoutje wellicht?
Of gewoon overgenomen van de 43mm versie?

En iets te dik natuurlijk :smirk:

1 like

:point_up:️ dit dus

1 like

Toch al goed dat ze van 43mm naar 41mm gegaan zijn.

Die faux patine geen fan van. Maar tplaatje klopt wel

1 like

Schijnt wel juist te zijn … deze review geeft ook aan 51,5mm lug to lug met de 41mm …

Klopt zeker! Gewoon een gaaf ding … maar zou me gaan storen aan de eerder genoemde punten …

1 like

Schitterend

1 like

Zet het beeld eens stil en kijk naar de print van dag/datum
Ongelooflijk slechte kwaliteit
Afknapper van jewelste
2:20
Doe dan maar GS

Het probleem van alle fliegers…
Op de time/date only na dan.

Vroeger had je een big pilot. Die was groot.
Tegenwoordig zijn alle fliegers ‘te’ groot.

Zo jammer. Kijk stiekem wel nog eens naar een 3711 of 3713… die was voor die tijd ook al groot :v:

1 like

Een Big Pilot mag groot zijn. Moet zelfs.

De rijke aziaatjes met hun mini polsjes zijn er zot van. De 46mm waarschijnlijk compensatie voor iets anders

1 like

Vandaar dit ik deze maat heb gekozen :joy::joy:

12 likes

Dat zeg ik. Een big pilot wel.

Maar die overige pilots moet dat niet. Dat is BS.

volledig akkoord met jouw mening, dacht eerder vandaag net hetzelfde na het zien van het filmpje :sunglasses:
Ik ben geen IWC kenner maar vind de IWC op onze @Triplock zijn site ook wel een prachtig exemplaar

1 like

De inhouse Spitfire is best mooi. Ik kan haast niet wachten op de opvolger van de Mark 18.

10 likes