IWC only (Deel 1)

25 likes

Prachtig horloge …

Met weemoed kijk ik naar de fotos Tom
Weet nog precies hoe dat veegje linksonder op bezel is ontstaan :wink:

Hoop dat dieze IWC wat langer dan gemiddeld kan bekoren
Werkelijk de perfecte partner voor je Explorer
Als duo niet eenvoudig te verslaan in een collectie

Laat je niet gek maken door dat “Manufacture” stemmetje in het hoofd

Zeker een prima partner mijn Explorer.
Ik ga hem lekker dragen. En op niet al te lange termijn laten servicen en overhaulen bij IWC zodat hij weer helemaal nieuw wordt. Voor nu ziet hij er op wat kleine dingen na nog uitstekend uit trouwens.

3 likes

verschrikkelijk die natos…

19 likes

Kleurt wel lekker bij de koffie die NATO…

1 like

Inderdaad. Gelukkig zit er wel een heel mooi horloge aan vast.

1 like

dat wel ja. Top voor fotos maar echt ik kan er niet aan wennen…

Heel tof en mooie aanwinst.
Deze met zwarte plaat gaat er zeker ook nog een keer bij komen. Mooie aanvulling naast mijn oude jumbo ingenieur.

Snap ik. Vind het bij dit type ook minder passen. Mooi leren bandje erop en klaar😎

1 like

Dat zou ook mijn idee zijn :wink:

1 like

Ben benieuwd wat ze daarvoor vragen bij iwc. Zou zomaar inclusief service bijna 1,5k kunnen zijn vanwege de vele facetten van kast en band.

Edit: ik zie dat ze standaard prijzen hanteren. Voor deze zou dat 770 euro moeten kosten. Valt mij mee.

2 likes

Zou je de kast en band dan niet beter door een goede onafhankelijke polijster kunnen laten doen?

Zou ik bij geen enkel merk door derden laten doen. Zeker niet bij een kast en band als van de ingenieur

1 like

Heb ook geen ervaring met onafhankelijke polijsters, maar kan me voorstellen dat daar ook hele kundige personen bij zitten.

Maar als ik nu naar je edit kijk en €770,- zie, zou ik hem lekker naar IWC sturen.
(Z prijzen zijn wel ter inidactie zie ik, niet fixed zoals bij Omega)

2 likes

Standaard prijzen en in geval van Sellita uurwerk idd nog een “redelijk” bedrag

Goed om te weten. Die sla ik er graag op stuk. Maar voorlopig laat ik hem even zo nog.

1 like

Ik zou mijn Rolex dus liever naar derden brengen dan naar Rolex…

Zo heb je il menzerna in Italie die kasten echt teug tot leven brengen. Die doet het beter dan wat ik van Rolex zie Komen.

1 like

Want jij ziet alles?

Vaak zien we alleen de ‘kneusjes’ waar niet veel aan te redden valt. En heeft de eigenaar gekozen voor een volledige service of een mild veegje of polijstbeurt?

Wij als liefhebbers zijn vaak azijnpissers die elke onvolkomenheid opvalt.

Je mag er vanuit gaan dat Rolex een zeer serieuze ‘Quality’ afdeling heeft.
En dan is er nog verschil in servicecenter.

Beetje kort door de bocht dit

Laatst nog een topic van iemand die een nieuwe kast voor zn Tudor Ranger had gekregen omdat de originele kast door Tudor was verprutst.

Genoeg gelezen/gezien op andere fora en youtube.

Ga er ook zeker vanuit dat Rolex een serieuze quality afdeling heeft maar niet elk RSC is gelijk aan elkaar.

Ook ben mensen uit eigen kringen heb ik genoeg “verprutste” kasten gezien nadat ze terug kwamen van Rolex service.

Ik vertrouw mijn horloge dan liever toe aan iemand die consistente kwaliteit levert en dan ook voor bekend staat dan dat ik 50/50 kans heb om toch een minder oogend horloge terug te krijgen.

1 like

Gast…50/50?
Zouden ze dan nog iets te doen hebben?
Echt alsjeblieft!!

Sorry…maar weer verder met IWC
image

12 likes