IWC Shaffhausen

Beste allemaal,

Ik heb hier een horloge en ik vraag me af of jullie mij kunnen vertellen of het hier om een originele of over een replica gaat. Zie hiervoor de foto’s.

Alvast bedankt!

Groetjes

Sorry maar foto’s zijn nou niet echt duidelijk en dit gaat om een horloge van 10K iets meer achtergrond info zou wenselijk zijn. Is deze van jou, erfenis of krijg je deze aangeboden. Is de prijs te mooi om waar te zijn ? vragen, vragen :wink:

Als je het hier moet vragen, is het ongetwijfeld een fake. Dit soort topics komt om de week wel langs. Wij gaan dan de foto’s analyseren en uiteindelijk blijkt de vraagprijs 200 euro te zijn. Als je het echt wilt weten, loop dan even langs de juwelier een vraag of hij het achterkantje eraf wipt. Alsof dat teveel moeite is om zeker te zijn als je een paar duizend euro neertelt voor een horloge.

Het is een erfenis, geen idee hoeveel deze gekost heeft… Ik heb ook geen idee hoe je zoiets kan zien haha vandaar de vraag :wink:

Oke bedankt voor de reactie, ik dacht wellicht is het makkelijk te zien vandaar dat ik mijn vraag hier gesteld heb. Het is een erfenis, dus het maakt niet uit wat het waard is, ik was gewoon benieuwd.

Afgaande op de nogal onduidelijke foto’s lijkt me dit een fake.

De echte heeft mijn inziens een zwart met witte letters datum venster
De kroon is meer diamantvormig
De centrering van de 11 en de 1 met daartussen “schaffhausen” is niet in verhouding
Etc. Etc.
Ik ben geen WIS maar dit is wat ik in een oogopslag zie als ik foto’s van het origineel er naast leg.

Succes :wink:

99,9% een replica. Om het zeker te weten moet je de deksel eraf halen aan de achterkant.

Maar de layout van de wijzerplaat klopt niet. Lettertype komt niet overeen. Datumwiel is wit ipv zwart. Zo kan ik nog wel even doorgaan…

Met duidelijke foto’s is er waarschijnlijk teveel om op te noemen niet correct.

Je was me net voor Igor :wink:

En nog een slechte replica ook idd…

Zoek de verschillen

3 likes

Bedankt allemaal!!

Precies. Echte kwaliteit kun je niet namaken. Als je er ooit een hebt gezien, vergeet je het echt niet meer😊

1 like

Maar dan moet je er ooit wel een in het echt gezien hebben natuurlijk :wink:

1 like

Ja sorry, natuurlijk.

Of dragen…

T is wel een erfenis. Ik zou hem met trots dragen.

1 like

Het rommelige stiksel op de band is wat je bij geen enkel kwaliteitshorloge zal zien…

Is eerste post van OP. Enne - een nep-IWC als erfenis? Ik blijf nog even sceptisch.

Het was ook sarcastisch :slight_smile:

Fake, een paar tientjes, meer niet.