Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 2)

Helemaal mee eens!
De uitnodiging kwam redelijk onverwacht maar maakt het extra leuk.

Ik zal waar mogelijk wat fotootjes schieten. :slight_smile:

2 likes

Zo zeg…
Mag wat kosten als je in een boek staat. :see_no_evil:

.

7 likes

:dizzy_face:‍:dizzy: :anguished: Alle vraagprijzen zijn compleet gestoord

1 like

Heb het geld toevallig net niet cash liggen, maar ben wel zeer gevoelig voor horloges met deze looks… Prachtig man.

1 like

Beetje doorzichtige poging om de used market voor JLC naar een hoger niveau te tillen. Geloof niet dat dat lukt.

2 likes

Jij bent wel vaak een negatieve factor hier in het topic, waarom is dat?

Echt jammer, het was zo’n sympathiek merk….

Nouja deze prijzen zijn echt schofferend

1 like

Hij heeft wel gelijk. :nerd_face:

Zal wel aan mij liggen maar ik heb al die gevoelens helemaal niet. Vind sommige horloges gewoon mooi en andere minder. En daarom valt het me gewoon op dat er mensen weinig foto’s plaatsen van horloges maar wel vaak veel commentaar leveren. Was gewoon benieuwd waarom dat is, zit er een soort emotie achter dat ze toch graag een JLC hadden gekocht maar dat er gewoon niet het juiste model tussen zit omdat ze achter lopen qua techniek of onderscheidendheid? Want je kunt dan toch gewoon een VC kopen of een Lange of een Rolex of weet ik veel? Snap niet waarom dat zo vaak gemeld moet worden.

1 like

Check
Check
Check

:nerd_face::stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Haha, ja precies. Maar leg eens uit dan, had je ook graag een JLC gewild om de naam of de heritage ofzo? Ben je ‘teleurgesteld’ in het merk?

Ik niet.
Maar zo duur in de markt zetten is het ‘proberen’ je merk op te krikken. ‘Kijk ons eens’ 60k voor n vintage JLC :smiling_face_with_three_hearts:.
En dan denkt iedereen dat dat de waarde wordt, etc etc.

Ik hoef geen JLC, geen klik mee tot nu toe & zat gepast. En deze merk strategie? Die vernaggelt de markt alleen maar meer qua prijzen. (Voor de liefhebber ipv filantroop/investeerder.)

1 like

Oke. Ik begrijp niet wat hier anders aan is dan wat Rolex of Omega doet, en daar loopt het forum mee weg. In ieder geval de strategie waar je het over hebt, de vintage markt zullen ze wat minder doen vanuit de fabrikant dan. Overigens zijn de vintage modellen daar ook buitenaards geprijst, in ieder geval zeldzame modellen in goede conditie zijn onbetaalbaar.

Ik loop er niet mee weg hoor.
Liever gewoon alles weer beschikbaar voor list.

Wat een gezelligheid hier. Lijkt wel groen.

Plaatje voor de sfeer.

22 likes

Schitterend! Is dat ook een memofox?

Kwam net deze tegen. Kende hem niet, maar heerlijke complicatie. Die kan op de wishlist. :sweat_smile:

6 likes

Laat ik je vertellen dat onze chet zeker een liefhebber is van jlc. :sunglasses:

En overigens ook van de andere genoemde merken :stuck_out_tongue_winking_eye:

En een kritische noot is zo slecht nog niet.

2 likes

Memovox. Een stem (alarm) die je ergens aan helpt herinneren. :slight_smile: Er komt geen vos in voor…

Pas wel op met die P-exemplaren want ik heb eens gelezen - volgens mij van JLC-guru Huib - dat de meeste P-Memovoxen omgebouwd zijn d.m.v. een andere alarmschijf, en er origineel maar weinig gemaakt zijn in deze configuratie.

Ik zocht al decennia een vintage Memovox, en heb nu qua looks zelf wel de mooiste gevonden die ik ooit zag. Na mijn servicebeurt loopt-ie ook nog eens als een chronometer.

5 likes

Goedemorgen! :sunglasses:

34 likes