Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Ah, wel, dan zal het ook een diameter hebben van 38 mm. en een hamer automaat met kaliber K825.
Via Richemont Amsterdam geserviced neem ik aan? Dat doen ze niet in Amsterdam volgens mij.
Dat zal dan wel een prijzig bedrag zijn geweest.

Klopt :wink:
Gelukkig zijn die kosten gemaakt door een vorige eigenaar.

1 like

25 likes

Klassiek, strak. Bijzonder fraai!

1 like

Heel mooi !!

1 like

Schitterend…
De Master Control toch?
Wat is zijn diameter?
Staat al jaren op mijn wishlist.

1 like

39mm, perfecte maat wat mij betreft

1 like

Deze en die van @tompj zijn toch wel 2 toppers .

2 likes

Goedenavond, ben aan het overwegen om de JLC Polaris date te kopen, heeft iemand tips, of doet iemand dit horloge weg ik hoor het graag…even een plaatje :wink:

7 likes

niemand een aanrader waar ik dit horloge zo goedkoop mogelijk kan aanschaffen?

Trappelgeluiden hier, absoluut! Ben er klaar voor om die Futurematic - met de nodige aanwijzingen… - weer up to par te brengen… Ik kijk er naar uit @vinwat en Harry!

1 like

Chrono24 in de gaten houden.
Verder kan je wat bekendere handelaren in Nederland laten weten dat je naar dit horloge op zoek bent.
Je weet natuurlijk inmiddels wat een dergelijk horloge moet kosten dus dan zal er vroeg of laat een op je pad komen. Verder kan je altijd Rikketik en de Duitse horlogebeurzen bezoeken natuurlijk, daar heb ik hem ook al eens gezien.

1 like

Zal mijn Reverso ook maar eens laten zien in dit draadje. Ten slotte toch ook een JLC Only :grinning:

31 likes

Vandaag:

15 likes

Van dit mooie merk heb ik er twee in mijn bezit:


Deze mooie Heraion, met het beroemde Quartz uurwerk. In deze uitvoering bedoeld om de hartslag van een patient op te meten.

En sinds vorig jaar deze:

Wat mij betreft een absoluut topstuk. Echter…
Ik heb hulp nodig.
Het horloge loopt 30-40 seconden per dag te langzaam :scream:
Nieuw gekocht in Geneve, bij les Ambassadeurs. Mailtje gestuurd naar de verkoper en die antwoord inderdaad alleraardigst “Goh, als je weer in Geneve bent, dan kijken we er uiteraard direct even naar…”

Lekker dan… Alsof ik elk weekend in Geneve ben.

Iemand een idee wat ik nu moet doen ?

Bas

8 likes

Dan heb je toch internationale garantie?

6 likes

Bon plan! Ik had hem vandaag weer lekker om de pols!

21 likes

De master control heeft hetzelfde uurwerk, Nu ben ik toevallig ook in het bezit van deze chrono, maar ik heb nog nooit gehoord dat je hiermee de hartslag kan meten.
Ik ben redelijk op de hoogte van de techniek van JLC maar hartslag opmeten met dit horloge is nieuw voor mij. Misschien kan je dat eens verduidelijken resp. uitleggen.

2 likes

Hoi vinwat,

Deze Heraion heeft een bezelring die zo is onderverdeeld dat je er een hartslag mee kunt meten. Het staat er ook op: (Plaatje is niet van de mijne :wink: )
image
Om te meten doe je het volgende:
Je drukt de chrono in en begint de hartslagen te tellen. Op het moment dat je bij 30 hartslagen bent, zet je de chrono stop. De buitenste bezelring geeft dan de hartslag per minuut aan.
De binnenste ring is een “normale” tachymetre, om snelheid te meten, zoals je ook op de Speedmaster hebt zitten (zouden ze hem daarom Speedmaster hebben genoemd misschien…? )

Bas

5 likes

Wel, dit is nieuw voor mij. Ik vind het ook wel een omslachtige manier om een meting te verrichten.
Zeker als je dan ook nog zelf moet tellen en dat zonder de tel kwijt te raken moet je de hartslag ook nog eens goed voelen en dat valt bij sommige niet altijd mee.

Zelf gebruik ik een pulse oximeter, die registreert het zuurstofverzadigingsgehalte (saturatie) in het bloed en de hartslagfrequentie. Een heel gemakkelijk te gebruiken instrument.
Het getal aan de linkerkant geeft het zuurstofverzadigingsgehalte (saturatie) aan.
Het gemiddelde bij de meeste mensen is een meting van 97 resp. 98. Het getal 100 is excellent.
Het getal aan de rechterkant geeft de hartslag aan.
Een getal van 77 tot 81 is eveneens een redelijk gemiddelde.
In ziekenhuizen wordt dit instrument dan ook dagelijks gebruikt.
Ter verduidelijking laat ik hier zien hoe dat ding eruit ziet

1 like