Jaeger Le Coultre (JLC) Only (Deel 1)

Heel mooi, dat kleurverloop op de plaat! Gefeliciteerd!

1 like

Daar is die dan! Super gaaf! Heb je er al een rubberen band erbij?

1 like

Fijn weekend JLC vrienden.

Edit na kop koffie:

15 likes

Ik heb de band wel kunnen passen, maar moet besteld worden en duurt dan 3 weken. Gaat voor de volgende keer op het lijstje.

1 like

Ah oke. Wel gave combi vind je niet?

Absoluut, zeker voor de zomermaanden bij ons. Wij hebben 3/4 maanden van temperaturen boven de 32/33 graden, dus dan is rubber wel wat luchtiger dan staal.

1 like

Ik was vorig weekend even bij Gassan en heb daar de Reverso Tribute Duoface gepast. De variant met stalen achterkant spookt al een tijdje door m’n hoofd maar die was er niet en deze komt een eind in de buurt.

Wat me opviel (voor Reverso adepten misschien open deuren):

  • dit horloge is de midsize Reverso. Ik dacht altijd dat die ik die klein zou vinden maar hij zat op mijn pols (17,5cm) eigenlijk perfect;
  • de paarse gloed in de wijzerplaat is er alleen op foto’s; in het echt is er niets van te zien;
  • de bekende klapconstructie voelt supersolide aan; zou ik prima hele dagen mee kunnen spelen in vergaderingen :grin:
  • zelfs met die constructie en twee wijzerplaten is het geen dik horloge;
  • potentiële spoiler met dank aan mijn vrouw: de small seconds track heeft een harde kleur wit die nogal afsteekt tegen die diepblauwe achtergrond. Ik moest haar gelijk geven dat dit minder goed past bij zo’n stijlvol dress horloge.

En omdat ik er toch was ook nog even gekeken naar deze beauty; indrukkend!

20 likes

40s, 50s en 60s

24 likes

Wat begon als een grapje is inmiddels een dagelijkse werkelijkheid geworden :see_no_evil:

12 likes

Mijn NA.


28 likes

Ik heb beide horloges (duoface en de “normale”) vaker om gehad en de verhoudingen van de duo-face vond ik niet mooi. Net iets te dik voor het type horloge. De normale vind ik persoonlijk veel en veel mooier.

De wijzerplaat kleur van lichtblauw tot diep paars, afhankelijk van de “warmte” van het licht. Als ik de mijne onder een halogeen of tijdens golden hour het licht vat, dan zie je ook in het echt de paarse gloed. Met een beetje geluk zie je af en toe meerdere kleuren tegelijk. De plaat is zo dynamisch, echt bizar!

Ik denk dat je vrouw je van het horloge wilt afpraten. Ik ben echt een sucker voor kleurgebruik en kleur combinaties en de plaat i.c.m. De witte hour track is gewoon hartstikke top! :grin:

2 likes

27 likes

:grin:

Geloof het graag! Nog net iets platter en wat mij betreft eigenlijk ook gewoon zoals een Reverso hoort te zijn.

Ze was juist erg voor dit horloge als volgende aankoop. Hour track valt minder op aan de rand van de plaat maar de kleine seconde vind ik inderdaad wat ‘hard’. Voortaan laat ik haar geen foto’s meer zien :wink:

Hoezo?

Deze foto’s kan je toch best laten zien….?

38 likes

Leuk :+1: :star_struck:

1 like

Als dit niet helpt weet ik het ook niet meer :heart_eyes:

Op deze foto’s valt het mij zelf in ieder geval niet op. Prachtig!

Ach en anders blijft het motto staan: JLC blauw past bij jou:

19 likes

Dit is echt een prachtige dresser

1 like

21 likes

Sinds kort deze :heart_eyes:

35 likes